Aviseringar
Rensa alla

Kan någon teknisk hjälpa mig?[crazy]


Ämnesstartare

Jo det är så att av vissa anledningar använder jag min mobil som adaptor till mitt trådlösa nätverk och WIFI´n på mobilen stängs av(eller något liknande eftersom jag inte kommer ut på internet när skärmen slocknar)
Någon som vet något fiffit sätt att göra så min dator är uppkopplad genom mobilen helatiden?[confused]
Uppskattar verkligen en hjälplig kommentar om detta.


   
Citera
zent
 zent

Beror givetvis på vad du har för telefon men en del har inställningar till att stänga av skärmsläckaren, om det nu är problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samsung galaxy Ace. Har kollat men det enda jag kan ställa telefonen på är max 30min


   
SvaraCitera

Kör du telefonen som 3G router eller vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Kör du telefonen som 3G router eller vad menar du?

Jag använder den till att koppla upp mig från bredbandet via wifi:n på mobilen så kallat tethering via usb:t


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag använder den till att koppla upp mig från bredbandet via wifi:n på mobilen så kallat tethering via usb:t

Okej så du använder den som en wifi adapter bra. Varför köper du inte en riktig usb- wifi adapter?
Tror nog inte wifi i ace är speciellt bra då det inte är en påkostad modell samt den kör android 2.3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Varför köper du inte en riktig usb- wifi adapter?

Joja om pengarna inte gick till hyra och bussresor så hade jag, fast smartast vore ju och ha sladd men kan inte ha den liggandes över golvet tydligen >.>

Vill behålla Status quo liksom, om det inte går överlever jag, pillar på skärmen 1 gång i halvtimmen bara xD


   
SvaraCitera

Borde väl gå att pilla in nån app som gör att skärmen inte stänger av sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Borde väl gå att pilla in nån app som gör att skärmen inte stänger av sig?

Kan kolla :0 btw Väldigt ovanligt capslock inte är intryckt[surprised]


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Kan kolla :0 btw Väldigt ovanligt capslock inte är intryckt

hade sönder tangenten [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

hade sönder tangenten [sad]

Shit happens[surprised]


   
SvaraCitera

åtta hade några biliga begangnade wifi kort i köp och sälj tråden


   
SvaraCitera