Aviseringar
Rensa alla

Kan något ha hänt?


Emmy95
Ämnesstartare

Jo har dragit mig för att skriva detta nu jättelänge, det är så pinsamt men...
Okej det va såhär jag och min mamma va ute i skogen och gick med vovven i söndags. Vi fick ganska långt och jag blev kissnödig. Hade druckit ganska mycket pga värmen men jag ville liksom inte sätta mig i skogen så jag höll mig och trodde att liksom man skulle svettas bort det.
Sen när vi skulle åka hem hade ja fortfarande inte varit på toa och var jättekissnödig i bilen. Mamma ville först inte stanna men sen när vi började leta efter någonstans att stanna så fastnade vi i världens kö. Vi satt där jättelänge o ja höll på att dö. Aldrig varit så kissnödig för. När vi väl kom ur kön dessutom va det bara 10 minuter hem och det fanns ingenstans att stanna på så vi fortsatte hem
När vi iallafall kom hem, så när jag skulle gå av bilen. Precis när jag hade rest mig upp så kissade ja på mig... det bara kom :S
Liksom... jag har alltid kunnat hålla mig förr så varför hände nu detta? Sen en annan sak, flera timmar efter kände jag mig jättekonstig, hade ont i blåsan nästan som kramp plus att det svider när jag kissar nu och känner mig nödig mycket oftare än innan :S


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror det skulle vara en bättre ide att vända sig till hälsomotagningen ist för UM, här får du bara råd från oseriösa spammare, sorligt men sant.


   
SvaraCitera

Emmy95:

jag har alltid kunnat hålla mig förr så varför hände nu detta?

Men alltså blåsan var väl överfylld? O allt vatten gjorde la att den fylldes på rätt snabbt o då kunde du inte hålla dej mera. Kanske gör ont för att blåsan inte är likadan som innan. Klart att allt hade en inverkan på den. Men det är nog inget farligt o det försvinner nog[smile]

Emmy95:

Jo har dragit mig för att skriva detta nu jättelänge, det är så pinsamt men...

[blush][cool]


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

Jo kanske du har rätt, tycker bara att ja e lite för gammal för det.
Sen e det konstigt att det hållt i sig så länge, det känns dock lite bättre idag men ändå.


   
SvaraCitera

Emmy95:

Jo kanske du har rätt, tycker bara att ja e lite för gammal för det.

Jag tycker om att kissa på mig. Brukar ställa mig i duschen i bara kalsingarna och bara bara låta det rinna på! Jag tänder på det[blush]

Varför pissade du bara inte i skogen istället?[confused]


   
SvaraCitera

Emmy95:

ville liksom inte sätta mig i skogen så jag höll mig och trodde att liksom man skulle svettas bort det.

haha omg smart du är [bigcheers]

Emmy95:

när jag hade rest mig upp så kissade ja på mig... det bara kom :S

blir bara bättre och bättre [cool]

Emmy95:

hade ont i blåsan nästan som kramp plus att det svider när jag kissar nu

där har du kvittot på ditt arbete [y]


   
SvaraCitera

Jag höll mig i fem timmar förut och fick ont i blåsan och någon månad senare hade jga urinvägsinfektion. Nu har jag inga muskler kvar på grund avdet vilket slutar med att jag får göra knipövningar. Ibland vill man bara sy igen alla hål.


   
SvaraCitera

Du borde ha gått på toa i skogen [smile]


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

Men tack för alla som säger "du borde gå på toa i skogen". Jo jättelätt att veta att man måste sitta i kö aslänge efter det då. Sen var det inte ens det tråden handlade om.
Frågan var om ja på något sätt har blivit inkontinent eller nått eller om ja skadat mig.


   
SvaraCitera

Emmy95:

det svider när jag kissar nu och känner mig nödig mycket oftare än innan :S

Det där låter som urinvägsinfektion.

Några symtom på urinvägsinfektion:
* Smärta i flanken eller nedre delen av ryggen (njurinfektion)
* Frekvent urinering
* Svårighet att urinera, dvs endast små mängder varje gång
* Inkontinens
* Smärta i buken eller bäckenet
* Smärtsam urinering (dysuri)
* Urin som är grumlig eller luktar annorlunda än vanligt
http://www.urologkanalen.com/urinvagsinfektion/symtom.shtml

Emmy95:

Frågan var om ja på något sätt har blivit inkontinent eller nått eller om ja skadat mig.

Inkontinens kan vara ett symtom på urinvägsinfektion. Tycker det verkar som att du har det.


   
SvaraCitera

Emmy95:

Sen en annan sak, flera timmar efter kände jag mig jättekonstig, hade ont i blåsan nästan som kramp plus att det svider när jag kissar nu och känner mig nödig mycket oftare än innan

Capture:

urinvägsinfektion


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

Låter dumt, hur blir man av med det då


   
SvaraCitera

Jag svarar nu på ett sånt sätt som min bror jämt svarar när någon oroar sig över nåt: Ta det lugnt, det är säkert ingen fara. Men är du väldigt orolig, uppsök läkare. Om det nu skulle vara något, är det alldeles säkerligen inget allvarligt. Ingen anledning till oro. Tro mig, jag vet.


   
SvaraCitera

Som andra sagt: Urinvägsinfektion. Av just den anledningen ska man inte hålla sig för länge. Jag har rätt så lätt för att få det om jag håller mig för länge. Det uppstår ju baktierer då, antar jag, och det är ju aldrig bra.
Fixa lite antibiotika eller nått om det inte försvinner av sig själv.


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

Chips:

Som andra sagt: Urinvägsinfektion. Av just den anledningen ska man inte hålla sig för länge. Jag har rätt så lätt för att få det om jag håller mig för länge. Det uppstår ju baktierer då, antar jag, och det är ju aldrig bra.
Fixa lite antibiotika eller nått om det inte försvinner av sig själv.

Oki va de därför ja gjorde på mig då kanske.
Känns dock mycket bättre idag så ja slipper nog gå till läkaren.[bigcheers]


   
SvaraCitera