Aviseringar
Rensa alla

kan nån förklara vem obama o mccain är..


Ämnesstartare

asså man har så mkt om valet i amerika... men man fattar ju inget de båda säger att de ska "fix the coutry" men vem har rätt... själv gillar ja obama mer han verkar trevligare och är snyggare klädd

vem är eran favvo??


   
Citera
Ämnesstartare

Obama! alltså båda är lika dåliga men vad de gör kommer förändra vädrlden. Jag tycker att båda kommer kriga mot terrorismen och kommer att attackera Iran men på ett annat sätt men målen är samma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marre_94:

han verkar trevligare och är snyggare klädd

Sant, John McCain verkar helt "[tired]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ni verkar ju kunna mycket. Somsagt Obama är partiledare i det demokratiska partiet och McCain republikanska partiet. Jag anser att USA behöver en demokratisk president för en gångs skull! Bush och McCain är båda två inkompetenta idioter! Asso McCain är högern och Obama vänstern. Och med tanke på att fattigdomen börjar gå utför nu, skulle ju inte McCain underlätta precis.. Och det sägs ju att Bill Clinton var usas bästa president genom tiderna ,. och han var demokrat. plus att det skulle vara lite coolt ifall usa fick en mörk president den här gången. Men jag tror dock det inte blir så, Usa:s konservativa majoritet avgör och McCain kommer nog vinna..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag skrattade högt. x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åt vad ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obama kommer att vinna. Han har Oprah på sin sida :S


   
SvaraCitera

marre_94:

han verkar trevligare och är snyggare klädd

hannamelkersson:

plus att det skulle vara lite coolt ifall usa fick en mörk president den här gången.

Image


   
SvaraCitera
smisk

hahaha orkar inte...


   
SvaraCitera

Tack och lov att du inte är amerikansk medborgare över arton år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannamelkersson:

Bush och McCain är båda två inkompetenta idioter!

Bush är dum i huvudet ja, men McCain är faktiskt riktigt kompetent, sedan att hans åsikter är helt åt fanders är en annan sak.


   
SvaraCitera

Teknival:

men McCain är faktiskt riktigt kompetent

Definiera riktigt kompetent, hitills av det jag sett i rutan så är han lika dum som Bush, och kom inte o säg att media inte visar allt, kan man inte verka trovärdig i tv intervjuer så vad fan ska man bli president för.

Jag vill också förklara en gång för alla att krig skapar inte fred. Och kommer aldrig göra det heller. Republikaner har en massa egna företag på sidan, många av dem handlar med vapen, varför vill dem kriga tror ni? mer pengar åt vapenföretagen=dem tjänar pengar. Det är enda anledningen till att krig finns idag=pengaflöde. Under George Bush regeringstid så avskaffade han många naturlagar som gynnade utsläppsföretagen och oljebolagen, (och självklart Bushfamiljen).

Ni måste förstå att i USA så är det storföretagen som styr vem som blir vald till president.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enlightenment2012:

Definiera riktigt kompetent

Han vet vad han sysslar med. Men som jag sade, det behöver nödväntigtvis vara rätt saker som han gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannamelkersson:

Somsagt Obama är partiledare i det demokratiska partiet och McCain republikanska partiet.

Varken Obama eller McCain är partiledare. De är presidentkandidater som stöds av de demokratiskt respektive det republikanska partiet.
Det amerikanska presidentvalet är ett personval, inte ett partival som i Sverige. En kandidat kan alltså ströva rätt långt ifrån partiets riktlinjer, som till exempel McCain har gjort till viss del. Med andra ord behöver inte kandidaten representera sitt parti fullkomligt.

hannamelkersson:

Jag anser att USA behöver en demokratisk president för en gångs skull!

Så vitt jag vet är båda kandidaterna demokrater...

hannamelkersson:

Asso McCain är högern och Obama vänstern.

Vänster- och högerskalan är visserligen väldigt subjektiv men att Obama är vänster skulle inte många hålla med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannamelkersson:

men ni verkar ju kunna mycket.

Ja du verkar ju inte kunna mkt mer. Helt imbecill [rolleyes][blush]


   
SvaraCitera