Aviseringar
Rensa alla

Kan nån se vad jag gör på datorn?


Inside
Ämnesstartare

Har två frågor:

1. Kan nån som använder samma nätverk som mig se vad jag gör på min dator? Typ se min historik och så?

2. Kan någon som använder samma nätverk som mig stänga av nätverket genom sin egen dator?

notice: jag försöker inte dölja porrbesök, misstänker bara att någon hemma är lite oförskämd..

jag är inte bra på datorer så ni får förklara ert svar.


   
Citera

Inside:

1. Kan nån som använder samma nätverk som mig se vad jag gör på min dator? Typ se min historik och så?

Man kan se det genom routern har jag för mig.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Macktorsken:

Man kan se det genom routern har jag för mig.

router? vad är det?


   
SvaraCitera

Inside:

1. Kan nån som använder samma nätverk som mig se vad jag gör på min dator? Typ se min historik och så?

2. Kan någon som använder samma nätverk som mig stänga av nätverket genom sin egen dator?

Ja och ja. Å andra sidan så är det nästan ingen svensson som har så goda kunskaper.

Om du är nojjig så kan du väl använda dig av en VPN-klient.


   
SvaraCitera

Inside:

router? vad är det?

Saken som du ansluter din dator till när du använder internet.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om du är nojjig så kan du väl använda dig av en VPN-klient.

jag glömde säga att jag inte kan något om datorer (när det är avancerad) så du får ta och förklara


   
SvaraCitera
Tyrael

Inside:

1. Kan nån som använder samma nätverk som mig se vad jag gör på min dator? Typ se min historik och så?

ja

Inside:

2. Kan någon som använder samma nätverk som mig stänga av nätverket genom sin egen dator?

ja


   
SvaraCitera

Inside:

jag glömde säga att jag inte kan något om datorer (när det är avancerad) så du får ta och förklara

Du behöver inte skaffa det, historiken är det enda du behöver tänka på, men du kan surfa inkognito (ingenting sparas) med de flesta webläsare. Ibland blir du dock tvungen att installera en add-on.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

så finns det nåt jag kan göra så ingen kan se min historik?


   
SvaraCitera

ja det kan dom men jag vet inte hur


   
SvaraCitera

det har typ aristoteles sagt


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

hur gör jag så att ingen kan se vad jag gör på datorn då?


   
SvaraCitera

Kör du trådlöst så kan folk runtomkring under vissa förhållande läsa precis vad du gör i realtid.

Detta beror på eventuell kryptering, vad du gör, och framför allt motpartens kunskaper.

Och ja det är möjligt att stänga dig ute ur nätverket om man har tillgång till din gateway.
Det är också möjligt att koppla ner dig utan att ha tillgång till din gateway utan bara genom att sitte på ditt nätverk.

Du kan generellt göra ganska mycket roligt över trådlöst.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Och ja det är möjligt att stänga dig ute ur nätverket om man har tillgång till din gateway.
Det är också möjligt att koppla ner dig utan att ha tillgång till din gateway utan bara genom att sitte på ditt nätverk.

Du kan generellt göra ganska mycket roligt över trådlöst.

Brukar du göra det mot din partner som du bor med?


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

aristoteles:

Kör du trådlöst så kan folk runtomkring under vissa förhållande läsa precis vad du gör i realtid.

ja, jag har trådlöst. Så de kan inte bara se historiken utan allt som visas på min skärm?


   
SvaraCitera