Aviseringar
Rensa alla

kan nån snälla hjälpa mig snabbt?


Ämnesstartare

Har en lillasyster som altid går in på nån konstig sida så hon får virus, finns det något sätt jag kan blocka den hemsidan i google chrome?
Vill inte blockera i hela routern, hon har ju en egen dator och kan gå in på den på andra ställen också.

Oerhört tacksam för hjälp!


   
Citera
Ämnesetiketter

snowflake:

Har en lillasyster som altid går in på nån konstig sida så hon får virus

Säg till henne att sluta gå in där?
Om hon inte lyssnar säg till föräldrarna att säga till henne.


   
SvaraCitera
Tyrael

[tired]


   
SvaraCitera

Jag är nyfiken vad för sida det kan vara.


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Jag är nyfiken vad för sida det kan vara.


   
SvaraCitera

Antingen är det du som kollar på människor utan kläder lite för mycket och skyller på din syrra. Eller så har du helt enkelt svårt att säga nej 😉


   
SvaraCitera

snowflake:

Vill inte blockera i hela routern

Du är tvungen till det. Dels kan du inte blockera sidor i Chrome, dels hade din "syster" kunnat avblockera sidan lika lätt som du blockerade den, dels är det bara att använda en annan webbläsare om Chrome inte samarbetar.

Möjligtvis kan du blockera den i hostsfilen, men varför ska du alls släppa in malware på ditt nätverk? Bättre att sätta stopp i routern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svar, hittade ett tilläggsprogram som man kunde spärra sidor på, hon brukar söka på lite olika filmer, och inga porrfilmer eller så, vanliga filmer tex jönssonligan, och ja då laddar hon ner massa virus på samma gång och då måste alltid jag fixa hennes dator för mamma och pappa är inte särskilt tekniska ;P

Det värsta var nog när hon lyckades få ner nått virus som spelade upp en video på 3 tjocka nakna gubbar som hoppade omkring [chocked]

hon började gråta stackarn.. men eftersom mamma och pappa inte kan något om datorer så säger dom åt mig att lösa det 😛

vet någon hur man skulle kunna blocka sökord på google? vill blocka att hon inte ska kunna skriva download heh


   
SvaraCitera

men öh
säg att hon ska sluta bara?
eller strunta i att fixa hennes dator om hon får hem virus


   
SvaraCitera

snowflake:

då måste alltid jag fixa hennes dator

Det finns verktyg för dylika tillfällen.


   
SvaraCitera

snowflake:

Det värsta var nog när hon lyckades få ner nått virus som spelade upp en video på 3 tjocka nakna gubbar som hoppade omkring [chocked]

bar_mitzwa_gone_wrong.mpeg


   
SvaraCitera