Aviseringar
Rensa alla

Kan ni äta rå habanero?


Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt: När den rensas så måste man rensa den med speciella handskar för att förhindra brännskador och råkar man peta sig i ögat blir man blind på det ögat för resten av livet. Inget att leka med mao.

bullshit, pepparspray är starkare än så och det är inget man blir blind av, svider rätt jävla rejält dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

var hon allergisk? Det är i princip bara ett smakämne som vi upplever som starkt, inget som på något vis kan skada

Ja, det kanske var så, tror mest att det var för att det gjorde så ont av starkheten, men hon kunde knappt andas sade hon. Kanske allergisk, vet faktiskt inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

3 miljoner scoville är en onaturlig mängd och givetvis kan det verka väldigt obehagligt men det mesta är bara en reaktion på koncentrationen av styrkan och inte något man hamnar på sjukhus för, såvida man inte har ett extremt dåligt hjärta eller så. Det enda det egentligen åstadkommer är att frigöra lite endorfiner och ökad metabolism osv.

Mjo, men det är just smärtan man inte pallar någon längre stund. Kunde som sagt inte ens stå på benen. Jag har brutit revben och en mängd annat och smärtan var helt klart på samma nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Ja, det kanske var så, tror mest att det var för att det gjorde så ont av starkheten, men hon kunde knappt andas sade hon.

ja styrkan på det kan nog göra att det upplevs svårt att andas om man tycker det blir för mycket, men ett besök på sjukan är nog inte helt nödvändigt (jag skall inte klaga dock, har besökt akuten på mycket mindre vettiga grunder)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha underbara video, fan va gött det var när hon drack mjölk o skrattade så det det bara rann.. hahahaRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Fyll munnen med szechuanpeppar iställetTumme upp

varför då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt: Carolina Reaper är så stark att den är frätande. När den rensas så måste man rensa den med speciella handskar för att förhindra brännskador och råkar man peta sig i ögat blir man blind på det ögat för resten av livet.

Det låter som ett löjligt säljknep för småpojkar som tycker det låter cooltGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä d vågar jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Nä d vågar jag inte

Hade du ont i rumpan; )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Hade du ont i rumpan; )

a men dt va inte d värsta. hade halsbränna, sura uppstötningar & magkatarr permanent i en månad typ. Gråter

uhuhu får nog magsår lr ngt om jag testar igen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde schim var norrlänning? låter ju inte så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
trodde schim var norrlänning? låter ju inte så

vad bra då kan jag bli sthlmkändis


   
SvaraCitera
Llwyn

Vet inte. Har Carolina Reaper hemma men vågar nog inte testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman: bullshit, pepparspray är starkare än så och det är inget man blir blind av, svider rätt jävla rejält dock

Visst kan man bli blind att av misstag få  stark chili i ögat.

eye-patch-485x612.jpg

Kolla gärna in How to Treat a Pepper Burn och alla inlägg som gjorts i detta ämne.


   
SvaraCitera

Säkert skulle jag kunna, men varför äta något som man enbart mår dåligt av?

"Höhöh, jag käkar megaforce satanic nuclear motherfucking shit stinger chili till frukost varje dag, inga problem med de hellör"


   
SvaraCitera