Aviseringar
Rensa alla

Kan soc betala boende?


Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Vi har extremt hög bostadsbrist, inga av er har en fast inkomst, ingen hyresvärd tar emot tre tonåringar som inte har gått klart gymnasiet och ni har föräldrar.

Socialen kommer inte hjälpa er om ni inte är i direkt fara, ni får fråga era föräldrar om ni kan flytta.

Medelklassungar som inte vet hur världen fungerar..

Vi är i fara kan knappt lämna lägenheten, jag blir mordhotad på socialmedier folk vet min gatuadress m.m, dom skickar grejer i posten skriver hotbrev, fyller hela brevlådan med löv 1 gång per vecka. Våra föräldrar kan inte flytta de har ett jobb här. 


   
SvaraCitera

Feliciasx:

Vi är i fara kan knappt lämna lägenheten, jag blir mordhotad på socialmedier folk vet min gatuadress m.m, dom skickar grejer i posten skriver hotbrev, fyller hela brevlådan med löv 1 gång per vecka. Våra föräldrar kan inte flytta de har ett jobb här. 

Du måste ju polisanmäla då


   
SvaraCitera

Feliciasx:

Vi är i fara kan knappt lämna lägenheten, jag blir mordhotad på socialmedier folk vet min gatuadress m.m, dom skickar grejer i posten skriver hotbrev, fyller hela brevlådan med löv 1 gång per vecka. Våra föräldrar kan inte flytta de har ett jobb här. 

Ring polisen då?

Om du vet vilka dem är kan du alltid samla ihop massa jävligt stora killar som går till de som hotar dig och slå sönder dem.

Det är mitt sista tips för jag kommer att bli bannad nu igen säkert för gott nu... 


   
SvaraCitera
23an
 23an

Feliciasx:

Kan man inte både få hjälp av CSN alltså få inackorderingsbidrag och få hjälp av socialtjänsten ?

Väldigt svårt att tro. Du kan alltid kolla men det är knappast det som soc är till för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Du måste ju polisanmäla då

Har polisanmält 3 gånger, men polisen har lagt ner fallet varje gång. Så jag orkar verkligen inte försöka mer, då jag bara vill flytta bort från denna hemska staden 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Ring polisen då?

Om du vet vilka dem är kan du alltid samla ihop massa jävligt stora killar som går till de som hotar dig och slå sönder dem.

Det är mitt sista tips för jag kommer att bli bannad nu igen säkert för gott nu... 

Hahaha , jag har lust med det eftersom jag vet exakt vem de är. 


   
SvaraCitera

Feliciasx:

Hahaha , jag har lust med det eftersom jag vet exakt vem de är. 

Horungar ska få det dem förtjänar, inget illa menat mot de som är det men hittar inget bättre ord...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Horungar ska få det dem förtjänar, inget illa menat mot de som är det men hittar inget bättre ord...

Sant asså


   
SvaraCitera