Aviseringar
Rensa alla

Kan tjejer verkligen ta första steget?


Ämnesstartare

Hej, vill först och främst säga att jag har blivit av med den där oskulden som ni kanske tidigare har läst i en tråd, det var väl inget märkvärdigt alls. Är dock fortfarande singel så det kändes inte så kul dagen efter faktiskt 🙁

Iaf, det jag märkte var att jag bara tog första steget till att ha en sk ONS. Men varför,varför,varför och varför är det faktiskt så att det är jämt killar som måste ta fösta steget? Alltså......varför?

Nu kommer säkert vissa tjejer att påstå att de också ta första steget, men i praktiken och statistiken och ja, allt som har med man och kvinna att göra så är det alltid männen som gör det.

Jag läser också att vissa tjejer är för blyga för att ta första steget eller att känna sig rädda, men vad tror ni då killar tänker? Jag menar, varför tar inte dessa blyga tjejer chansen att ta första steget för att byta mönstret?

Har det något med kvinnans tid till att se bra ut (smink,kläder,smycken) som gör att det skall förtjäna sin uppmärksamhet eller vad är det?


   
Citera
Ämnesstartare

shabbe:

Jag läser också att vissa tjejer är för blyga för att ta första steget eller att känna sig rädda

Skitsnack.

De är bekväma med att vara dom som får välja och vraka bland killarna.

shabbe:

Har det något med kvinnans tid till att se bra ut

Som om det var för våran skull...


   
SvaraCitera

alla 13- till 17-åringar är initiativlösa idioter. hatar ungdomar.


   
SvaraCitera

de e väl inte så jävla svårt att ta "första steget" men jag lägger inte heller ner så mycke tid på utseendet, varför det nu skulle spela någon roll[tired]


   
SvaraCitera

tror inte det men vad vet jag


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Nej.

Frågan är väl bara, varför?

Letar ens tjejer killar eller hur gör de?


   
SvaraCitera

shabbe:

Letar ens tjejer killar eller hur gör de?

Nej, de vet att killarna kommer till dem bara de är snygga nog.


   
SvaraCitera

shabbe:

rädda, men vad tror ni då killar tänker? Jag menar, varför tar inte dessa blyga tjejer chansen att ta första steget för att byta mönstret?

Har det något med kvinnans tid till att se bra ut (smink,kläder,smycken) som gör att det skall förtjäna sin uppmärksamhet eller vad är det?

KOlla här: Vi killar är fan både smartare, har mer makt, tjänar mer pengar, starkare, snyggare, bättre, har kuk, inte så jävla jobbiga i huvvet, slipper bloda ner trosan med mellanrum och bli aggressiv utan anledning. Det enda som vissa tycker är jobbigt med att vara kille är när man är en tönt, så var inte en tönt. Så du kan vara kille o få brudar och äga rent allmänt, eller kan du vara tjej och få killar men suga på allt annat i livet.

Dessutom är det väl mer gött att vara kille och kunna välja tjej, istället för att vara kvinna och så kan man bara välja bland dom killarna som går fram till en? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kort sagt, det är bara töntar som tänker sådär?

Det är väl delvis sant i det du säger, vi killar har allt annat och att begära att tjejer skall ta första steget kan väl vara för mycket. Är det inte nog att man som tjej blir diskriminerad, utsatt för våldtäkter,får sämre lön och mens.

Jag förstår, tänker man på det där så kanske man struntar med att tro att tjejer skall ta första steget. Men innerst inne så vet man att de tjejer som brukar ta första stege vill något mer än att bara prata med dig, iaf det jag har hört och sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En annan sak som jag undrar över, räknas det slampigt om tjejer tar första steget?


   
SvaraCitera

killar ska ju alltid vara så cool så dom borde ju ta första steget [crazy]


   
SvaraCitera

Wtf snackar du om? [shake] ... confused. Håller inte med [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shabbe:

jag har blivit av med den där oskulden

shabbe:

jag bara tog första steget till att ha en sk ONS

GRATTIS TILL DIG 😉 men jag hänger inte med. Första steget mot vad? Skaffa ett ragg/ONS eller att ha sex? Om man drar med en okänd tjej/kille hem från krogen är det rätt uppenbart för båda att det är ett ONS --> sex. Om man har en partner där håller jag med. Killen tar initiativet till sex. Måste vara så, annars blir jag ännu mer förvirrad 😉 Nästan alltid iaf. 80 %.


   
SvaraCitera

Ne


   
SvaraCitera