Aviseringar
Rensa alla

Kan vi inte ha en diskussion om Alkohol?


Ämnesstartare

Som titeln, allt möjligt mellan himmel och jord gällande Alkohol, det är kul att diskutera det 🙂
Jag blir tex aldrig bakfull, vet inte varför och med det menar jag att jag aldrig spyr/får knappt ont i huvudet utan blir bara seg i benen.

Hur farligt är det att dricka?

Hur ofta festar ni?

Tips på bra drinkar?

Hur taggar ni till en fet fest?

Osv osv, diskutera! <3


   
Citera

blev aldrig bakis förr, blir typ alltid bakis nu. farlighet känns som ett ganska relativt begrepp, beror på vad man räds och så. festar cirka en gång i kvartalet nu för tiden. är för snål för drinkar. dricker. 


   
SvaraCitera

Du kommer bli bakfull förr eller senare och det är ingen behaglig upplevelse.


   
SvaraCitera
b1son

det är fan bull när man når ngn slags nivå när man inte vill dricka mer o bara mår illa av tanken på alkohol
blir fan ledsen vad är meningen


   
SvaraCitera

Hur farligt är det att dricka?
inge bra mkt dåligt! : (
ibland ba slår de till o man fattar inte hur man ska göra för att ta sig hem. man ba önskar att man fick somna o ibland gör man det mitt på gatan o då kan vad som helst hända

Hur ofta festar ni?
typ aldrig 🙁 utöver umträffarna som inte är i närheten på fest egntligen
o typ 3-4 andra gånger, sedan 2010 / 2011 tror jag :d

Tips på bra drinkar?
ne.. typ liqor43 o mjölk.. smakar vanlij glass 😀 mums?
men de va inge bra tips så de läser vi inte!

Hur taggar ni till en fet fest?
asbra musik fast har ingen sån :/

Osv osv, diskutera! <3

tycker alkohol e bra ibland typ när man e nervös o så! 

ikväll har ja druckit en öl o då kunde ja typ släppa tankarna kring vissa saker och nu är jag bitter över att jag bara hade en öl. Och ja tycker det är helt ok o dricka ensam ibland.. fast de gjorde ja förra helgen oxo fast då drack ja hel flaska :/ de va int bra..inte ensam, inte ok.

önskar att alla drack jämt för då hade ja passat in bättre för många e så öppna o kärleksfulla mot mig på fyllan typ gå på stan o ba kramar om mig o vill ha med mig till nå ställe o typ saknar mest typ förr när ja kunde gå hem o typ nån på en balkong ba "ÖH HEEEJ" o så prata man lite o så ba "KOM UPP :D" så satt man me randoms.. oftast ett par tjejer o 2 mkt yngre killar än mej som va knäpptysta 

de som e dålig me dricka är att man inte får köra bil
för gör man det så kan de lätt hända saker o ja körde lite bakis o så när ja jobba i norge o de hade varit dum ifall de hänt något! men jag var mkt bra förare så det är mer ok

ibland kan man åka runt i bil o se hur folk blir stoppade av polis o då får dom göra blåstest o det är jag livrädd för även då jag är nykter!!!!!! jag har aldrig blivit stoppad av polis o vet inte hur ja skulle reagera för ja skulle nog få panik o typ inte veta vart jag ska köra av o stanna. tänker oxo mkt på hur jag kmr tänka "MÅSTE STANNA MÅSTE STANNA" o typ kanske tvärstanna o köra över en människa o på så sätt ha gjort nå dumt o då kanske hamna i fängelse. vilket jag inte vill göra !

fast på samma gång så skulle det vara helt ok att hamna i vissa fängelsen för jag skulle nog lära känna folk o plantera blommor o röka o snacka om vad man ska göra när man kmr ut..kanske säga "åh vi måste hänga när vi kmr ut!" o så gör man inte det.. elr så gör man det o man tycker att personen är så tråkig på utsidan o saknar personen som var på insidan. så man ser till att han åker fast i drogträsket o måste göra brott för att få pengar.. o hamna i fängelset igen o veta att han är mkt roligare för dom som är där! 

ibland kan jag tänka på alkohol o samlag o känna grym djävla avsmak.. typ situationerna de e fucked up ibland o ja saknar inte det men på samma gång saknar ja hur lätt man klicka o hur de var rak på sak! 


   
SvaraCitera

HAHA! Galen


   
SvaraCitera
Kudhos

Dricker sällan nu för det är inge nice för träningen. 


   
SvaraCitera

Dricker knappt någon alkohol, känner inget behov av det, förstår ej vitsen. Samt, jag tål inte berusade människor.


   
SvaraCitera

ply: blev aldrig bakis förr, blir typ alltid bakis nu.

känns så tragiskt att man blivit "gammal" redan nu </3


   
SvaraCitera

Jagvetintevadjagskaheta:
 
Tips på bra drinkar?

brukade blanda pucko och vodka. vet inte om det är så jävla nice drink ändå.. men blir ju mer nice med bananlikör.

rosa pantern och mojito är nog nya favoriter annars


   
SvaraCitera

Jag misstänker att alkohol är betydligt farligare än vad "myndigheterna" vill erkänna eller tala om eftersom det är staten som är langaren. Att alkohol i sin förlängning ger leverskador har vi vetat i årtionden. Nu påstås ju även alkohol kunna ge cancer och det är ju allvarligt. Gråter

Drack som mest mellan jag var 14 - 18 år men iom att jag fyllde 18 och fick körkort så blev jag avsevärt mycket smartare och intelligentare. Dricker väldigt väldigt sällan idag dvs kanske en gång i kvartalet. Dessutom stinker en person som dricker och jag gillar inte att gå omkring som en stinkbomb. Ledsen

Har inga bra tips på drinkar. På sin höjd en drink baserad på likörer och fruktjuicer.

Man kan fixa en bra fest UTAN alkohol. Anser att det är personer med dåligt självförtroende och dålig självkänsla som måste hälla i sig alkohol för att kunna släppa loss på en fest och ha roligt utan alkohol. Röker hellre ganja idag.

En anledning varför jag lade av med alkohol beror på att jag blev jävligt risig i magen av alkohol. Nu snackar jag inte varken hembränt eller halvtaskig importsprit utan rent allmänt. Min baksmälla bestod inte av huvudvärk utan ett extremt illamående som nästan alltid resulterade i att jag spydde som en kalv ett halvt till ett dygn efter en fest. Någon mat var aldrig ens at tänka på utan jag var sängliggandes. Men efter jag lade av med alkohol så är jag lika pigg efter en fest som innan en fest.  Tumme upp


   
SvaraCitera

Inte druckit på flera månader. 

Ej mått tillräckligt dåligt alltså.


   
SvaraCitera

Ja, det är farligt att dricka. Men som vanligt så handlar det ju om hur mycket du dricker och hur ofta. 

Jag själv dricker alkohol minst två dagar i veckan, men att jag skulle festa är nog att ta i. På ett sätt vore det trevligare med mera fester, men föredrar att sitta i vardagsrummet med gott sällskap och skrocka. 

En god drink är min favorit-grogg, screwdriver. Det är billigt och gott, allt du behöver är vodka och apelsinjuice.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul med alla svar! Drack Zaranoff (fyfan vad den är äcklig men orkade inte fippla med langare så tog det snabbaste) och hade bara cola så det blev riktigt äckligt.. nästa gång ska jag köpa apelsinjuice som du sa^. 


   
SvaraCitera

gillar öl


   
SvaraCitera