Aviseringar
Rensa alla

Karaokeversion


Ämnesstartare

Heej ! Jag och några andra nior i skolan ska i år sätta upp den årliga "revyn" en teater med mycket sång och dans/komik 🙂 Det har bara uppstått ett problem, jag och min kompis som ska hålla i en scen med Grotescos låt "bögarnas fel" hade behövt den i karaokeversion. Vi har nämligen gjort om texten till "lärarnas fel" Skulle bli jätteglad för svar hur jag kan fixa det 😛

Ps. Har redan testat att ta väck dem som sjunger i audacity. Så snälla kom med andra förslag tack [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kör på acapella.


   
SvaraCitera

Den finns nog inte i karaokeversion så om ni vill ha musiken så får ni nog ta ut det på gehör och spela själva. Men det känns löjligt att sjunga "lärarnas fel" med tanke på att låten bara är rolig då den gör satir på en del av dagens samhällsdebatt. Humor fungerar inte utanför den sociala kontext som den skapades i [n]


   
SvaraCitera

det låter så pinsamt dåligt att det nog är lika bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, eftersom våran revy i skolan handlar om att göra narr av lärarna så är det väldigt aktuellt hos oss [smile]


   
SvaraCitera

macce1995:

Skulle bli jätteglad för svar hur jag kan fixa det 😛

få reda på vem som producerat originallåten och kontakta honom//henne.

eller gör något roligt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju försöka att kontakta dem [smile] OCh Det kommer bli SKITROLIGT!!! Kanske inte jättelätt att förstå om man inte vet precis.


   
SvaraCitera