Aviseringar
Rensa alla

kass router?


Ämnesstartare

Försöker installera en router. Har ringt support men dom vet inte vad som är fel.

Iallafall. Jag installerar via en wizard o får beskedet: routern är installerad med statiska IPn från datorn men saknar internet internet-anslutning för dessa värden.

Jag går in manuellt o slår in IP. gateway, nätmask och DNS och alla stämmer så behöver inte ändra nått.

och det skumma är att datorn säger att jag har uppkoppling till internet. men går jag in på internet får jag sidan kan inte visas.

Min diagnos är att routern är trasig. köpte den idag så tkr det är skumt ):


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ska jag prova att stänga ner stationära datorns brandvägg? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DHCP?


   
SvaraCitera
Mario

Din dator kommer tycka att den är ansluten så fort den är ansluten till routern. Om sedan routern är korrekt ansluten till Internet eller inte är en annan historia (det vet din dator inget om).

Beroende på vad du har för Internetleverantör kan det finnas olika sätt att göra på. Oftast ska du inte ställa in någonting alls statiskt, utan köra DHCP både på Internetlinan (WAN) och på ditt lokala nätverk (LAN). Kolla i instruktionerna du fått från Internetleverantören, eller ring deras support.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mario:

Om sedan routern är korrekt ansluten till Internet

Jag har ställt in alla sladdar rätt ochsåvidare. det säger routern själv.

Mario:

). Kolla i instruktionerna du fått från Internetleverantören, eller ring deras support.

Den har jag slängt eller kan inte hitta iallafall. ringde support som sa att routern var trasig......


   
SvaraCitera

word för windows:

Den har jag slängt eller kan inte hitta iallafall.

[tard]


   
SvaraCitera

word för windows:

ringde support som sa att routern var trasig......

Brotip: förutsätt alltid att supportpersonalen är förståndshandikappad. De vet i allmänhet inte vad de pratar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte hjälpa pga din avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera