Aviseringar
Rensa alla

kassaarbete?


Ämnesstartare

Är det någon som jobbat i kassan på typ 7-eleven, statoil, pressbyrån etc? Dvs en "liten" butik?

Blev ni stela i axlarna av det? Ont i armarna/ryggen?
Tyckte ni det var kul? var jobbet varierat?

Jag har tidigare jobbat på en stor mataffär och suttit i kassan där folk storhandlar och så och fick alltid jätteont i axlarna o armarna så fick sluta. Men så svårt som det är att få jobb just nu tror jag bara att jag kommer kunna få ett kassaarbete.. och därför undrar jag hur det är på mindre ställen. Antar att det inte blir lika mycket lyft och så där som när folk köper massa mjölkpaket och grejer.. Trist o börja någonstans men måsta sluta igen pga av det..

Berätta gärna! [smile]


   
Citera

tweegy:

var jobbet varierat?

tweegy:

någon som jobbat i kassan

hur varierat låter d?


   
SvaraCitera

Tözen:

hur varierat låter d?

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

tweegy: var jobbet varierat?

tweegy: någon som jobbat i kassan

hur varierat låter d?

de flesta som jobbar i små butiker brukar få göra nånting litet mer än bara stå i kassan [wink]


   
SvaraCitera

Fick mest ont i käken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Fick mest ont i käken.

oj, varför det?


   
SvaraCitera

tweegy:

oj, varför det?

[blush]


   
SvaraCitera

tweegy:

Trist

Och alla tillhörande ord.


   
SvaraCitera

jag har en fråga 🙂 .. när man får jobb i en stor affär t.ex Ica Maxi, får man specifikt ett jobb som att sitta i kassan eller att lägga upp varor.. eller varierar det, och man får göra båda sakerna ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

jag har en fråga 🙂 .. när man får jobb i en stor affär t.ex Ica Maxi, får man specifikt ett jobb som att sitta i kassan eller att lägga upp varor.. eller varierar det, och man får göra båda sakerna ?

Jag jobbar på Coop Forum, så jag kanske kan svara på frågan åt dig.:P

Jag började sommaren 2007, och sen dess har jag jobbat 1 dag enbart på golvet(plocka upp varor), en gång hjälpte jag till med bananer, samt en gång när glassfrysen gick sönder hjälpte jag till och tömma den(vi var ca 20 pers som tömde den på 10 minuter).

Så... Ja, man jobbar antingen på golvet eller i kassan.

Det finns förstås undantag.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Så... Ja, man jobbar antingen på golvet eller i kassan.

okej, thanks 🙂


   
SvaraCitera

Är väl bara att köra det på rullbandet, kan väl inte vara så mycket lyft[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

okej, thanks 🙂

och är man ung så är det oftast kassan(har jag hört)


   
SvaraCitera

Jobbade i en videobutik i ca 2,5 år. Det var ganska slappt förutom ibland på kvällarna då det var mycket folk. Men det var inte bara kassaarbete utan även sånt som att fylla på godis, chips, läsk, städa osv.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera