Aviseringar
Rensa alla

Kasta grejer från när man var liten


Ämnesstartare

Mamma tycker jag är konstig som vägrar slänga grejer från när jag är liten. Men är det verkligen så konstigt? Dessa grejer älskade jag ju när jag var liten! Men de står ju ändå och dammar i källaren. What to do?

Handlar väl mest om min samling på änglar, superfina änglar [sad] Inte något jag skulle ha framme för idag ska ju allt vara så inredigt snyggt [n] Och min kattsamling... Och grejer som en gång betytt ngåot. Jag har kvar min första snorkel som jag hade när jag var liten o utomlands. Men de e ju onödigt när det dammar i källaren soms agt.

Plus så har jag en kartong med barbisar och en sopsäck med gosedjur. Men vrf behålla om man inte ska göra något??+ men jag vill inte slänga... finns det ingen organisation man kan ge till?

svårt att klippa av bandet [cry] men samtidigt så är det ju bara saker. [sad][sad]


   
Citera
Ämnesstartare

diskussionen är väl hur e din inställning till saker från när du varl iten


   
SvaraCitera

Jag brukar spara på det mesta. Typ alla papper från skolan och så. Fast inga leksaker när jag tänker efter. Men annars så gillar jag att ha kvar gamla grejer just för att det kommer säkert att vara trevligt att ha kvar när man blir äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spara tills du blir gammal. Då ska ju inredningen vara så mycket som möjligt på så liten plats som möjligt.


   
SvaraCitera

Jag skiter fullständigt i det allra mesta. Har ett fåtal sentimentala saker kvar, men har slängt säckar och åter säckar vid div. flytter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte slänga till exempel gosedjur, men jag skänker gärna till någon organisation eller så[blush]

Bara dom får nåt hem!


   
SvaraCitera

Jag har ocksa massor i kallaren hemma hos mamma. Hon har dock ganska stor forstaelse for det mesta utav det och nar jag ibland far nagot ryck och fragar om jag kanske inte ska rensa ur det och slanga/ge bort sakerna sa fragar hon om jag inte kommer angra mig. I sommar nar jag halsat pa hemma hos henne har jag dock varit ganska duktig och i alla fall kastat mycket gamla skolbocker och teckningar och sa jag gjorde under lag- och mellanstadiet. Tva barbiedockor, tva dockor, nallar och annat som jag haft enda sedan jag lag i kuvosen nar jag var liten finns sparade fortfarande och jag planerar inte att slanga dem. De far nog finnas kvar hos mamma tills jag far egna barn tror jag. Sa lange det inte gar till overdrift sa tycker jag att man ska fa spara pa sadant som betyder mycket.


   
SvaraCitera

går ju att spara en del saker iaf, och skänka bort resten.

röda korset tar väl emot en del?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskar att jag hade allt mitt kvar men det slängdes på mindre än en timma, utan att jag visste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag flyttar härifrån kommer nästan inget sparas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har lite grejer som jag inte vill göra mig av med och har slängt det mesta andra. Om det känns jobbigt att slänga så tycker jag att du borde spara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju minnen, spara dem. Sålänge du inte blir en tvättäkta "horder" så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

konstig

Angelize:

vägrar slänga grejer

Kommer sitta där i 40års åldern med ett sånt skräpfyllt hus och gråter för sentimentala minnen.

Tycker 2 saker låter som en rimlig siffra. Är ju inte så att man glömmer allt från att man var liten bara för att man inte hade sin lycko brandbil. Värde av minnen. Btw skaffa en lagerlokal om du ska spara på skiten annars är jag emot.... Grejer från man var liten (Chills down my spine)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Plus så har jag en kartong med barbisar och en sopsäck med gosedjur. Men vrf behålla om man inte ska göra något??+ men jag vill inte slänga...

Spara änglarna o katterna och sen spara favobarrbin o favogosedjuret, inte alla.


   
SvaraCitera

När jag flyttade ut fick jag antingen ta med mig allt eller slänga det.. Enkelt val, man orkar inte släpa på en massa bråte genom livet direkt.
Har kvar några småsaker från avlidna släktingar och dylikt som jag inte vill skiljas ifrån men annars försvan allt annat.


   
SvaraCitera