Aviseringar
Rensa alla

kåta upp-sex


Ämnesstartare

vad tycker ni om det? nån vill först inte ha sex sen kåtar man upp den så att den vill ha sex till slut. sen har man sex


   
Citera

Jag tycker att man ska acceptera från början att personen inte vill ha sex just då. Det är inte så snällt att göra det motsatta till personen.. 


   
SvaraCitera
mynona

Aning kluven inför den saken, lite beroende på vilket sätt personen var ovillig. Om personen var fullt villig såväl fysiskt som psykiskt men tex hade planerat något annat, och sedan övertalas såväl mentalt som kroppsligen, har jag en mildare syn på saken än om personen inte ville vare sig mentalt eller fysiskt och sedan manipulerades tills hens kropp ville men psyket fortfarande var ovilligt. I det sistnämnda fallet känns det som en form av våldtäkt genom att manipulra någon annans kropp till en form av förräderi mot psyket, som ju ändå är det som utgör personen och alltså bör bestämma; det är ungefär så kvinnor kan våldta män vaginalt. Så: det beror alltså på omständigheterna


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Som mynona skrev. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Aning kluven inför den saken, lite beroende på vilket sätt personen var ovillig. Om personen var fullt villig såväl fysiskt som psykiskt men tex hade planerat något annat, och sedan övertalas såväl mentalt som kroppsligen, har jag en mildare syn på saken än om personen inte ville vare sig mentalt eller fysiskt och sedan manipulerades tills hens kropp ville men psyket fortfarande var ovilligt. I det sistnämnda fallet känns det som en form av våldtäkt genom att manipulra någon annans kropp till en form av förräderi mot psyket, som ju ändå är det som utgör personen och alltså bör bestämma; det är ungefär så kvinnor kan våldta män vaginalt. Så: det beror alltså på omständigheterna

om hon inte vill verka som en "slut" som har sex första gången? finns ju såna tjejer också

jag menar om kroppen ville först, men sinnet ville inte. sedan vill både sinnet och kroppen


   
SvaraCitera

Rodnar


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

om hon inte vill verka som en "slut" som har sex första gången? finns ju såna tjejer också

jag menar om kroppen ville först, men sinnet ville inte. sedan vill både sinnet och kroppen

om det nu är så att hn faktiskt vill både fysiskt och mentalt, och det enda som hindrar är en rädsla för att det tex ska komma ut och leda till dåliga konsekvenser, och man då får hn att ändra på sig genom att övertyga hn om att farhågorna är ogrundade, så gör man egentligen inget annat än att bevisa för hn att hn kan göra vad hn egentligen vill utan att behöva vara rädd för konsekvenserna. I det fallet känns det snarare som att hn får bevisat för sig att hämningen är onödig för att hindra hn att göra vad hn vill. Det känns inte oetiskt. 

Men ja, det är en riskabel gråzoon som kräver fingertoppskänsla. Det är trots allt psyket och dess vilja som bör prioriteras, det är det som avgör om man efteråt känner sig utnyttjad, det är kränkningen av psykets vilja som skadar. Att övertala kroppen är egentligen ganska sekundärt, den går alltid att övertala, det är övertalningen av psyket som är den vägande punkten. Är psyket övertalat är det fritt fram. Men då måste det alltså ha blivit övertalat på riktigt inte bara ha blivit tjatat på tills man ger efter pga svag vilja/man låtit kroppen ta över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag är villig att kåtas upp är det ju inga problem, antar jag. Däremot om han försöker kåta upp mig utan att jag visar något intresse till att bli uppkåtad (konstigt ord) så ser jag det som problematiskt att han inte bara kan respektera att jag inte vill.


   
SvaraCitera
Kudhos

beror nog lite på relationen mellan de två. Kan tänka mig att det är vanligare i långvariga förhållanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Om jag är villig att kåtas upp är det ju inga problem, antar jag. Däremot om han försöker kåta upp mig utan att jag visar något intresse till att bli uppkåtad (konstigt ord) så ser jag det som problematiskt att han inte bara kan respektera att jag inte vill.

Om man säger "vi ska inte ha sex ikväll" eller nåt sånt brukar en del tjejer som först inte ville ha sex bli kåta och börja försök knulla en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aka förspel eller va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara det inte går för långt satt man verkligen tvingar den andra. Lyckas man inte efter ett antal försök eller vad man ska säga så bör man ge upp och vänta, tycker iaf jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

`Beror på anledningen till att personen inte ville ha sex från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mynona och Zymba beskrev det bra tycker jag. I alla relationer så gäller det att lyssna på den andre och inte köra över någon hur bra intentioner man än har, och då speciellt inte sexuellt. 


   
SvaraCitera

tkr det är roligt

men +1 på det Mynona och Zymba har skrivit


   
SvaraCitera