Aviseringar
Rensa alla

Katatonia! (Musikband)


Ämnesstartare

God kväll fan.

Någon som lyssnar på detta band? Skäms något förbannad att jag inte lyssnat in mig ordentligt förns nu den sista tiden. Visst har jag hört någon låt då och då genom åren, men inte samma sak.

Måste dela med mig av några låtar. De behandlar djupa ämnen (Doom-inspirerat, depression osv osv) och har väldigt bra låtar.

Nya soundet

Äldre soundet

Vad tycker ni?

Ha de gött!


   
Citera
Ämnesstartare

Har lyssnat på Katatonia en del, men föredrar Anathema, isf. Och vill man lyssna på ren doom finns det andra band som representerar det soundet mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker de är helt okej. Såg dem när de var förband till Porcupine Tree för några år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske är lite överkåt så här i början. Men var riktig positiv överraskning. Får se när man lyssnar in sig lite mer på Doom-genren sedan och börjar få kolla på vad det handlar om, då kanske inställningen ändras en aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:
Kanske är lite överkåt så här i början. Men var riktig positiv överraskning. Får se när man lyssnar in sig lite mer på Doom-genren sedan och börjar få kolla på vad det handlar om, då kanske inställningen ändras en aning.

Tycker det är bra att du utforskar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Tycker det är bra att du utforskar!

Jomen! Fan varit insnörad på Black så jääävla länge nu... Får försöka leta alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:

Jomen! Fan varit insnörad på Black så jääävla länge nu... Får försöka leta alternativ.

Varför ser du det som något dåligt? Black är cooool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Varför ser du det som något dåligt? Black är cooool.

Gillar det som fan, fortfarande. Lyssnar ju på Death rätt mycket också iofs, men fan finns så mycket bra musik som måste upptäckas!

Ger aldrig upp Black Metal för de 😉

Lyssnar du något på Black då? :O


   
SvaraCitera

Ja har lyssnat på det i några år, bra skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:

Gillar det som fan, fortfarande. Lyssnar ju på Death rätt mycket också iofs, men fan finns så mycket bra musik som måste upptäckas!

Ger aldrig upp Black Metal för de 😉

Lyssnar du något på Black då? :O

Kul! Vad för typ av death gillar du?

Jadå, jag lyssnar rätt mycket på black. Det går lite i perioder. Black Metal är goa grejor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Har lyssnat på Katatonia en del, men föredrar Anathema, isf. Och vill man lyssna på ren doom finns det andra band som representerar det soundet mycket bättre.

Ja, anathema är jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Kul! Vad för typ av death gillar du?

Jadå, jag lyssnar rätt mycket på black. Det går lite i perioder. Black Metal är goa grejor.

Lyssnar mestadels på Stockholms-scenen (Dismember, Nihilist (Entombed) men även mycket från Polen (Decapitated, Behemoth etc). Old-School döds.

Har jävligt svårt för Amerikanska scenen som typ Cannibal Corpse och sådan s*it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte så pjåkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter lite som takida 🙂


   
SvaraCitera