Aviseringar
Rensa alla

Katolik börjar gråta framför åskådare


Ämnesstartare

Här utdrag från en debattmed bl.a Dawkins och Krauss:

www.youtube.com/watch?v=sTCzzUgarKU

När en katolik för höra Dawkins ÅSIKT, så börjar hon nästan att GRÅTA. det är med gråten i halsen hon fortsätter spy ut massor av falska anklagelser. det enda dawkins säger är att det finns noll bevis för hennes tro och hon blir helt till sig.

Men om hon vet att gud existerar, och att hennes religion är den sanna religionen, VARFÖR blir hon då upprörd och dessutom börjar att gråta?  Om någon sa till mig att jorden är platt, och envisades om och om igen, och sa att evolutionsteorin är falsk, inte fasiken skulle jag börja gråta. Tror ni Reinfeldt hade börjat gråta om någon kritiserade hans politik? Nej. Om hennes tro är sanning varför blandar hon då in känslor och tar på sig någon typ av offerroll?  Varför ger hon inte istället BEVIS som visar att hennes tro är SANN, eftersom den enligt henne är sann? Istället för att hålla på att tjafsa om annat.


   
Citera
Ämnesstartare

På samma ämne så kan jag även rekommendera denna:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förlåt för att vi finns 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fint med människor som har så nära till sina känslor 


   
SvaraCitera
time
 time

Patrick:

Här utdrag från en debattmed bl.a Dawkins och Krauss:

www.youtube.com/watch?v=sTCzzUgarKU

När en katolik för höra Dawkins ÅSIKT, så börjar hon nästan att GRÅTA. det är med gråten i halsen hon fortsätter spy ut massor av falska anklagelser. det enda dawkins säger är att det finns noll bevis för hennes tro och hon blir helt till sig.

Men om hon vet att gud existerar, och att hennes religion är den sanna religionen, VARFÖR blir hon då upprörd och dessutom börjar att gråta?  Om någon sa till mig att jorden är platt, och envisades om och om igen, och sa att evolutionsteorin är falsk, inte fasiken skulle jag börja gråta. Tror ni Reinfeldt hade börjat gråta om någon kritiserade hans politik? Nej. Om hennes tro är sanning varför blandar hon då in känslor och tar på sig någon typ av offerroll?  Varför ger hon inte istället BEVIS som visar att hennes tro är SANN, eftersom den enligt henne är sann? Istället för att hålla på att tjafsa om annat.

Alltså om vi vänder på steken finns det inga bevis för att Gud inte finns, så varför håller du på och tjafsar om annat?


   
SvaraCitera

time: Alltså om vi vänder på steken finns det inga bevis för att Gud inte finns, så varför håller du på och tjafsar om annat?

negativ bevisning är en logiskt tankevurpa. Hur ska ett bevis där man bevisar att något INTE finns se ut? det kräver att man tittar på allting och undersöker allting i hela världen. Orimligt.


   
SvaraCitera
time
 time

tevepro:

negativ bevisning är en logiskt tankevurpa. Hur ska ett bevis där man bevisar att något INTE finns se ut? det kräver att man tittar på allting och undersöker allting i hela världen. Orimligt.

Om jag vill tänka som Xenophilius Lovegood så får jag fan göra det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Alltså om vi vänder på steken finns det inga bevis för att Gud inte finns, så varför håller du på och tjafsar om annat?

Nu är det väl ändå du som är ute och cyklar. Han reagerar på sättet som hon reagerar/argumenterar. Inte på vad hon argumenterar för. 


   
SvaraCitera

time: Om jag vill tänka som Xenophilius Lovegood så får jag fan göra det!

för gammal för den referensen


   
SvaraCitera
time
 time

Buddah:

Nu är det väl ändå du som är ute och cyklar. Han reagerar på sättet som hon reagerar/argumenterar. Inte på vad hon argumenterar för. 

Kanske läste in för mycket i det med tanke på att Patrick i var och varannan tro ska basha på troende. Nu är jag inte troende själv men det stör mig alltid när någon ska trycka ner åsikter i halsen på andra.


   
SvaraCitera
time
 time

tevepro:

för gammal för den referensen

Du är inte för gammal för Harry Potter. :'(


   
SvaraCitera

time: Du är inte för gammal för Harry Potter. :'(

nä, du har rätt. jag är bara för cool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om vi säger att du är helt säker på att du inte har mördat en viss person men ändå blir anklagad för det. Skulle du inte bli upprörd det minsta lilla?

Just nu behöver inte börja lipa för att försöka få fram din sanning men för vissa så är det såpass inrotat att det ÄR sant att Gud finns att man blir ledsen när folk pratar nedvärderande om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Alltså om vi vänder på steken finns det inga bevis för att Gud inte finns, så varför håller du på och tjafsar om annat?

Det finns heller inga bevis för att det inte bor älvor i din grannes trädgård. Det finns heller inga bevis för att det inte ligger en förpackning kondomer utanför tid och rum.ändå skulle bara en dårfink påstå att det är en anledning att tro på det...
Den är den som påstår att någon finns som ska ge bevis till varför. Inte tvärtom.

Knarko: Just nu behöver inte börja lipa för att försöka få fram din sanning men för vissa så är det såpass inrotat att det ÄR sant att Gud finns att man blir ledsen när folk pratar nedvärderande om honom.

Såå,

Sanning kan alltså vara subjektivt?

Olika från person till person?

Kan till exempel jorden vara rund för alla andra, men platt för mig? Låter inte det konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Du är inte för gammal för Harry Potter. :'(

Han är alldeles för gammal för HarryIcke!


   
SvaraCitera