Aviseringar
Rensa alla

Katolik börjar gråta framför åskådare


time
 time

aristoteles:

Han är alldeles för gammal för HarryIcke!

Jag tänker då aldrig bli för gammal för Harry mvh ska läsa böckerna för mina barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag tänker då aldrig bli för gammal för Harry mvh ska läsa böckerna för mina barn

Ska inte säga nåt, har varken läst eller sett på HarryRodnar


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles:

Ska inte säga nåt, har varken läst eller sett på HarryRodnar

.....

Läs första boken omedelbums


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Läs första boken omedelbums

Nä, ej intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Om jag vill tänka som Xenophilius Lovegood så får jag fan göra det!

Det är väl ingen som har ifrågasatt att du inte får göra det? Citera vart i så fall. Man kan väl föra en diskussion om religion precis som allt annat!? Om någon kommer med en galen ide, och sedan tillägger att "det är min religion", så ska just faktumet att det beskrivs som religion göra att man har respekt för det.

Jag struntar helt i andras religion så länge de inte:
1. Kräver privilegier. Religiösa ska följa samma regler som alla andra.
2. Kräver att andra ska anpassa sig efter deras religion. Det gäller även deras barn som inte ska anses ha samma tro utan ska ha en rimlig chans att bilda sig en egen uppfattning, och tills de är gamla nog att göra det inte ska tvingas följa föräldrarnas.
3. Försöker utnyttja svaga och utsatta personer för egen vinning.

Jag skrev en egen tråd om just detta med att barn inte ska motas in i föräldrars tro för en stund sedan:

http://ungdomar.se/forum/thread/askadningsfrihet-i-staellet-foer-religionsfrihet  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Man kan väl föra en diskussion om religion precis som allt annat!?

Fast TS för inte en diskussion om religion, han skapar trådar och talar för att bekämpa religion, att det är något idiotiskt, och att religiösa människor är dummare än alla andra, precis som att homosexuella är pedofiler.

Patricks trådar är det inte så mycket diskussion i som det är hat. Om än okunnigt och grundlöst sådant, men hat likt förbannat.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Patricks trådar är det inte så mycket diskussion i som det är hat. Om än okunnigt och grundlöst sådant, men hat likt förbannat.

du tycker att det är rationellt att tro på en gubbe i himlen?
Det är heller aldrig hat-trådar det handlar om. Bara för att man kritiserar betyder det per automatik inte att man hatar. Du vet exempelvis att jag försvarar homosexuellas rättigheter så du det du sa är strunt.


   
SvaraCitera
shelly

Vad är meningen med tråden? Att bekämpa religioner? Good luck Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:Men om hon vet att gud existerar, och att hennes religion är den sanna religionen, VARFÖR blir hon då upprörd och dessutom börjar att gråta?  Om någon sa till mig att jorden är platt, och envisades om och om igen, och sa att evolutionsteorin är falsk, inte fasiken skulle jag börja gråta. Tror ni Reinfeldt hade börjat gråta om någon kritiserade hans politik? Nej. 

Här sätter du fingret på något oerhört intressant. Någonstans där inne måste hon ju förstå själv att hon har fel, för annars tar man ju inte åt sig och blir ledsen ifall man är säker på sin egen sak. Som du själv säger, om någon säger att jorden är platt så börjar man inte gråta. 

Om hennes tro är sanning varför blandar hon då in känslor och tar på sig någon typ av offerroll?  Varför ger hon inte istället BEVIS som visar att hennes tro är SANN, eftersom den enligt henne är sann? Istället för att hålla på att tjafsa om annat.

Svaret är väl ganska enkelt. Hon är, på ren svenska, dum i huvudet. Vi pratar ju trots allt om personer som tror på en påhittad sagogubbe i himlen och som lämnar bort hela ens inre moral till en påhittad bok skriven för ett par tusen år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Det är heller aldrig hat-trådar det handlar om

Du hatar alla religiösa och alla som inte är hetero, hur mycket du än förnekar det. Du varken accepterar eller respekterar dessa gruppers existens, utan dessa har enligt dig inga rättigheter.

Patrick: Bara för att man kritiserar betyder det per automatik inte att man hatar.

Sättet du "kritiserar" på, trådarna du skapar, där finns inget annat än blint okunnigt hat. Du borde skämmas.

Patrick: Du vet exempelvis att jag försvarar homosexuellas rättigheter så du det du sa är strunt.

Nej, du försvarar inte homosexuellas rättigheter ett enda piss. Du försökte bara på ett väldigt tamt sätt få folk att tro det efter din "homosexuella är pedofiler"-tråd.

shelly: Vad är meningen med tråden? Att bekämpa religioner? Good luck

Patrick vill att man bekämpar såväl religion som homosexualitet. Det är på grund av sådana som Patrick som det idag hatas och krigas över religion och/eller sexuell läggning.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: okunnigt hat

Du menar att det finns bevis för att gud finns? Att det finns bevis mot evolutionsteorin? Mot big bang? För sagorna i bibeln? Att det finns bevis på att gud skapade världen på sju dagar? Detta är ju det Patrick presenterar i sina religions-kritiska trådar, det du då menar är okunnighet. Jag föreslår att du lägger fram de "kunniga bevisen" mot Patricks åsikter för att inte göra dig själv till ett ännu större fån än vad du redan är på den här sajten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Jag föreslår att du lägger fram med de "kunniga bevisen"

Jag föreslår att du slutar feltolka och/eller övertolka mina inlägg.

NiklasW: för att inte göra dig själv till ett ännu större fån än vad du redan visat dig vara på den här sajten

Naw, fortfarande ledsen i ögat för att du blev utsedd till förra årets troll?LedsenKänns det bättre att försöka lägga över det på andra, att påstå att andra är något dom egentligen inte är?Sover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Naw, fortfarande ledsen i ögat för att du blev utsedd till förra årets troll?Ledsen

Nja, nu handlade ju inte mitt inlägg om mig eller min eventuella ledsenhet, utan om dig och din ständiga förmåga att dagligen pumpa ur dig IQ-befriade inlägg helt utan förmåga att debattera och helt utan förmåga att backa upp dina, minst sagt, skruvade teorier med fakta. Dina inlägg i den här tråden, där du skriver att Patricks kritik mot religion enbart är okunnigt hat, är ännu ett sådant perfekt exempel på din oförmåga att argumentera, debattera och backa upp dina åsikter med fakta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Nja, nu handlade ju inte mitt inlägg om mig eller min eventuella ledsenhet, utan om dig och din ständiga förmåga att dagligen pumpa ur dig IQ-befriade inlägg

ProjiceringHjärta

NiklasW: Patricks kritik mot religion enbart

Att säga "all form av religion borde bekämpas" är knappast kritik, utan snarare Hitler-aktigt förakt.

NiklasW: är ännu ett sådant perfekt exempel på din oförmåga att argumentera, debattera och backa upp dina åsikter med fakta.

Sådana som du och Patrick är inte värda att debattera emot, inte på ett riktigt sätt - visst - jag är inte bättre än er två när jag sänker mig till eran nivå, men det är det enda ni egentligen förtjänar - vilket gör det desto mer beundransvärt att det faktiskt finns dom som gång på gång orkar debattera och lägga fram fakta mot er båda.

Gå nu hand i hand mot solnedgången och ignorera det faktum att speciellt Patrick anses av vissa vara ett troll, av andra en okunnig omogen personGlad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Sanning kan alltså vara subjektivt?

Olika från person till person?

Ja, det kan den faktiskt.
Hur du upplever att få ditt ben amputerat behöver inte vara den upplevelsen jag får. Så då blir min sanning lika mycket sanning som din sanning.

Patrick: Kan till exempel jorden vara rund för alla andra, men platt för mig? Låter inte det konstigt.

Däremot saker som faktiskt faktabaserad sanning, som t.ex att jorden inte är platt (eller ens rund för den delen utan mer oval), blir svårare att säga att det inte är sant då det bevisligen är sant.
Gud är svårare att göra så med. Tråkigt nog för dig.


   
SvaraCitera