Aviseringar
Rensa alla

Katt eller Hund?


Ämnesstartare

hundar luktar illa, de är inte renliga av sig, de är asätare, de tigger, de flåsar, de är stora och klumpiga eller små och jävliga, de skäller.[n]

Katter är tysta, smarta, söta, självständiga, de är renliga, har värdighet och personlighet.[love]


   
Citera

ok


   
SvaraCitera

du glömde att hundar är korkade och låter sig lydas av människor, katter gör som dem själva vill

mjau


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

du glömde att hundar är korkade och låter sig lydas av människor, katter gör som dem själva vill

mjau

ja, det glömde jag.


   
SvaraCitera

gorgonzola:

hundar luktar illa, de är inte renliga av sig, de är asätare, de tigger, de flåsar, de är stora och klumpiga eller små och jävliga, de skäller.

Det finns ju snälla hundar också.

gorgonzola:

Katter är tysta, smarta, söta, självständiga, de är renliga, har värdighet och personlighet.

Jag håller med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gorgonzola:

Katter är tysta, smarta, söta, självständiga, de är renliga, har värdighet och personlighet.

Ja! Katter är bäst [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En hund skulle dö för sin ägare.
En katt skulle inte lyfta en klo för att hjälpa sin matte/husse.
[ops]


   
SvaraCitera

Observator:

En katt skulle inte lyfta en klo för att hjälpa sin matte/husse.

Det är sant!


   
SvaraCitera

gorgonzola:

de är asätare

nej? 😛 det är dom inte


   
SvaraCitera

Katter, de är mer självständiga av sig. En hund måste passas hela tiden.


   
SvaraCitera

Observator:

En hund skulle dö för sin ägare.

Hunden skulle också äta upp dig om du är död/halvdöd om det inte finns mat.
En katt lägger sig ner och dör med dig
Någon jag kände sa dt ofta, kommer inte ihåg vem dock[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hunden skulle också äta upp dig om du är död/halvdöd om det inte finns mat.

Nja, om du redan är död kanske, men jag tvivlar på att en hund som du uppfostrat korrekt skulle döda dig. Men jag kan ha fel.

isola:

En katt lägger sig ner och dör med dig

Katten nosar lite på din döda kropp och börjar sedan fundera på hur den nu ska klara sig. Som tidigare nämnts är den självständig.


   
SvaraCitera

Observator:

Nja, om du redan är död kanske, men jag tvivlar på att en hund som du uppfostrat korrekt skulle döda dig. Men jag kan ha fel.

Man förmännskligar hundar för mkt, de har sin medärvda instinkt om hierarki inpräntat.
Dör flockledaren eller försvagas så tar man dennes plats.

Observator:

Katten nosar lite på din döda kropp och börjar sedan fundera på hur den nu ska klara sig. Som tidigare nämnts är den självständig.

Fast den kommer inte att klara sig utan mat och vatten,och kommer tillslut att dö där bredvid dig.

Har aldrig upplevt något av detta själv, så jag kan ju inte vara helt säker^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man förmännskligar hundar för mkt, de har sin medärvda instinkt om hierarki inpräntat.
Dör flockledaren eller försvagas så tar man dennes plats.

Att man förmänskligar hundar för mycket kan jag hålla med om.
Om du, som ägare till en hund, blir såpass sjuk att du håller på att dö kommer hunden att se att matte/husse är för svag för att klara sig själv, och kommer därför göra allt i sin makt för att hjälpa och försvara dig.

isola:

Fast den kommer inte att klara sig utan mat och vatten,och kommer tillslut att dö där bredvid dig.

Det beror på hur självständig den är. Många katter skulle förmodligen kunna leva vidare utan problem.

Men det här är ju bara spekulationer, som sagt.


   
SvaraCitera

Håller med om det du skrev. [y]
Plus att hundar är duma, extremt sjukt högljuda, aggresiva, skrämande, oförsiktiga, stora och farliga. 🙁
Hundar skäller alltid skit högt på en och morrar när man går förbi på trotoaren utanför deras trädgård, eller joggar förbi en som är ute och går. Hundar är elaka. Och de kan känna ens rädsla, och om de känner att någon är rädd för så börjar de instinktivt att mobba den och vara dominant mot den och sånnt. 🙁
Man får aldrig visa rädsla, då dödar de en. 🙁

Katter är försiktiga, självständiga, springer inte mot främlingar, och är tysta och nice och trevliga.


   
SvaraCitera