Aviseringar
Rensa alla

Katt eller Hund?


Observator:

Det beror på hur självständig den är. Många katter skulle förmodligen kunna leva vidare utan problem.

fast jag menar om ni är instängda inne i lägenheten och den inte kan ta sig ut.

Observator:

Om du, som ägare till en hund, blir såpass sjuk att du håller på att dö kommer hunden att se att matte/husse är för svag för att klara sig själv, och kommer därför göra allt i sin makt för att hjälpa och försvara dig.

Ja, det har du rätt i faktiskt, men när du väl har dött tänkte jag mer på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast jag menar om ni är instängda inne i lägenheten och den inte kan ta sig ut.

Då är nog chansen till överlevnad betydligt begränsad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

nej? 😛 det är dom inte

ja det är de, de kan t.ex äta upp sin egen avföring bara för att slippa se det och de kan äta precis vad som hälst.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Man får aldrig visa rädsla, då dödar de en. 🙁

jag blir alltid skiträdd när jag ser en hund, eller inte rädd men mitt hjärta börjar bulta hårt och jag kan känna att hunden känner att jag är rädd:( alltså om det är en STOR hund som skäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Det finns ju snälla hundar också.

de luktar ändå och skäller och flåsar och är allmänt äckliga


   
SvaraCitera

gorgonzola:

Katt eller Hund?

KattHund [rolleyes]


   
SvaraCitera

gorgonzola:

ja det är de, de kan t.ex äta upp sin egen avföring bara för att slippa se det och de kan äta precis vad som hälst.

Dom äter sin egen avföring för att få mer näring annars xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Dom äter sin egen avföring för att få mer näring annars xD

nej?


   
SvaraCitera

gorgonzola:

Katter är tysta, smarta, söta, självständiga, de är renliga, har värdighet och personlighet.[love]

Håller med [blush]


   
SvaraCitera
Jeay_L

gorgonzola:

de luktar ändå och skäller och flåsar och är allmänt äckliga

Katter är rätt bra på att lukta dom med! Har en ung katthane hemma hos mamma nu, och han stinker!

Vi har dessutom hund och hon är så fin så

DSC00872.JPG


   
SvaraCitera

gorgonzola:

Katter är tysta, smarta, söta, självständiga, de är renliga, har värdighet och personlighet.

Finns naturligtvis undantag, men överlag, ja [smile]

Observator:

En katt skulle inte lyfta en klo för att hjälpa sin matte/husse.

Inget jag räknar med heller. Jag förlitar mig på ambulanspersonalen för livräddning [rolleyes]

Sen kan man se det så här: Hur ofta har du ("du" är alla som läser det här) läst/hört talas om hundar som bitit ihjäl människor? I hur många fall var dom dåligt uppfostrade eller bra uppfostrade?

Hur ofta har du hört talas om katter som bitit ihjäl människor? I hur många fall var dom dåligt uppfostrade eller bra uppfostrade?
...
Jag tänkte väl det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Katter är rätt bra på att lukta dom med! Har en ung katthane hemma hos mamma nu, och han stinker!

för att ni inte har kastrerat honom.
Dold text: eget fel


   
SvaraCitera

gorgonzola:

Man kan inte påstå att katter har särskilt bra andedräkt dom heller, kastrerade eller ej. Dom borstar inte tänderna så ofta.

Men! Dom slafsar inte upp nyllet på en, varje chans dom får. [rolleyes]


   
SvaraCitera

gorgonzola:

nej?

Jo xD All näring i det hunden äter kan inte tas upp av kroppen första gången. Så dom bajsar ut en stor del av näringen. Hundens instinkter säger då åt den att äta sitt bajs för att få resten av näringen.


   
SvaraCitera

gorgonzola:

jag blir alltid skiträdd när jag ser en hund, eller inte rädd men mitt hjärta börjar bulta hårt och jag kan känna att hunden känner att jag är rädd:( alltså om det är en STOR hund som skäller.

Ja, sen om man inte är beredd, bara promenerar lugnt, och sen utan förvarning kommer en jätte stor hund springande bakom en och skäller öronbedövande högt. Då blir man ju chokad bara för det också, precis som om nånn helt oväntat skulle skrika BUUU! det högsta den kan bakom ryggen på en. [sad]


   
SvaraCitera