Aviseringar
Rensa alla

Katt förälskade sig i min syster.


Ämnesstartare

En troligtvis 12 veckor gammal kattunge började följa efter min syster och min syster tänkte att den springer hem snart men när hon promenerat en bit insåg hon att kattungen fortfarande var efter henne, hon gick hem och tänkte att katten kommer gå hem när hon stängt dörren men kattungen rusade glatt in i vårt hus.

Vi tog ut kattungen och stängde dörren i hopp om att hon skulle gå hem, men hon gick aldrig hem... Hon satt utanför dörren och jamade hela natten. Till slut kunde vi inte klara av att låta den stackars katten vara där ute så hon fick komma in.

Vi försökte gå så länge som vi kunde utan att ge henne mat på grund av att hon inte skulle festa sig vid oss men när vi inte kunde hitta ägaren och hon vägrade att gå ifrån min syster även när vi gick tillbaka till platsen där hon och min syster möttes.

Det har gått några dagar nu, vi väntar på svar ifrån lapparna vi satt ut överallt...

Hur länge ska vi vänta tills vi tar katten till ett katt-härbärge? Vi i familjen älskar henne men är inte redo för att skaffa oss katt, man kan inte bara skaffa sig ett djur utan någon form av förberedelse... Men vi har allt som behövs för henne nu.

Sammanfattning: Jag skulle gärna vilja ha en tidsperiod över hur länge vi borde ha katten hos oss medan vi väntar på svar ifrån ägarna (om det ens finns någon) innan vi tar henne vidare till ett katthärbärge?


   
Citera

posta bild!!! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag skulle gärna vilja ha en tidsperiod över hur länge vi borde ha katten hos oss medan vi väntar på svar ifrån ägarna (om det ens finns någon) innan vi tar henne vidare till ett katthärbärge?

Är härbergen såna som säljer katter så får de väl skylla sig själva och köpa tillbaka henne om de så vill. 12 veckor gammal ute ensam?

Förstår dock inte varför ni inte behåller henne om ni har allt som behövs och gillar henne. Vad är det som saknas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade ALDRIG klarat att lämna katten till ett härbärge. Fy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte ge mig kattungen[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

kattunge

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

Förstår dock inte varför ni inte behåller henne om ni har allt som behövs och gillar henne. Vad är det som saknas?

För jag skulle gärna vilja ha en katt, men är inte alls förbered, vet inget om att ha en katt - Plus att min mamma aldrig skulle tillåta det.

Libertad:

Jag hade ALDRIG klarat att lämna katten till ett härbärge. Fy.

Varför inte?

Men hon har stulit vårt hjärta. <3

hejkattunge:

kattunge

Tihihihi. ^_^.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Tihihihi. ^_^.

Busigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Varför inte?

För att jag skulle gråta ögonen ur mig och tro att den skulle bli illa behandlad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl ändå inte normalt att en kattunge gör så. Är nog bara en arab som har fastnat i en kattkropp och behöver er hjälp. Om ni hjälper arabkatten så ger den er tre önskningar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om ingen hör av sig behåll henne. hon älskar ju din syrra[rolleyes]
den trivs hos din syrra bättre en ett härbärge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åhh älskar katter som e söta o tjejer som e söta... så naaaaw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

om ingen hör av sig behåll henne. hon älskar ju din syrra[rolleyes]
den trivs hos din syrra bättre en ett härbärge

Jaoo, hon har typ blivit galen i hela familjen nu, vaknade upp med henne på min mage, låg i en slags räk-foster-ställning och hela mitt hjärta smälte. <3

JKNUG:

Åhh älskar katter som e söta o tjejer som e söta... så naaaaw

Lovan är jättesötast i världen! Hon är grårandig, vid på magen och 3 underliga bruna fläckar. <3 Och så har hon jättevackra vita ringar runt ögonen, hon ser sminkad ut. <3

Libertad:

För att jag skulle gråta ögonen ur mig och tro att den skulle bli illa behandlad.

Det kanske blir så att vi behåller henne om mamma ångrar sig... Ingen har hört av sig än, eller jo, men de letade efter en hankatt och Lova-Tova är helt klart en flickz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jaoo, hon har typ blivit galen i hela familjen nu, vaknade upp med henne på min mage, låg i en slags räk-foster-ställning och hela mitt hjärta smälte. <3

man blir glad, jag vet,[bigsmile]


   
SvaraCitera

hur kan man inte vara redo för att skaffa katt, big deal liksom. bara att ge den mat och ställa fram en kattlåda, du behöver inte ens gå ut med den.


   
SvaraCitera