Aviseringar
Rensa alla

Kattan kom in med fågelunge


Säger som lejonmamman, låt katten äta upp fågeln utomhus bara. 🙁


   
SvaraCitera

AndyH:

Katten kommer med presenter för att den vill visa tillgivenhet, då skall man inte straffa den.

Det är nog snarare för att belöna "ägaren". Ägaren är inte en ägare egentligen, utan det är katten som äger människan i sin värld och som är högst rankad i flocken.[cute]
Bara så du vet.
[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Kolla på eniro om det finns någon viltvårdare i närheten av dig, annars ringer du vet.

[y]


   
SvaraCitera
zIGGE

EyeForAnEye:

Det är jag väl medveten om. Vår familj har alltid haft katter.
Men den måste förstå att den gjort fel, och inte ska upprepa det.

Katten blir snarare förvirrad och det är djurplågeri. Har du en katt så ska du tycka om den som den är, det är så det går till, det är inte en människa och du kan inte skälla på den som om det vore ditt barn eller liknande, och det hoppas jag du förstår.


   
SvaraCitera

Ta hand om den ge den mat dryck och en massa kärlek tills den är vuxen nog att flyga iväg


   
SvaraCitera

Avliva och släng. Allt annat är bara själviskt..


   
SvaraCitera

ja du stänger dörren? 😛 min katt åt upp huvudet på en av mina kaninungar [y] fast jag upptäckte inte vad det var först 😉


   
SvaraCitera

cabam:

min katt åt upp huvudet på en av mina kaninungar

[bigsmile][blush][cry]


   
SvaraCitera

cabam:

ja du stänger dörren? 😛 min katt åt upp huvudet på en av mina kaninungar fast jag upptäckte inte vad det var först 😉

vad ledsen över din kanin du verkar vara


   
SvaraCitera

27centimeter:

Någon som har några konkreta råd och tips om vad man ska göra när kattan kommer in med en levande fågelunge? Den är inte stor nog att flyga, men försöker att flaxa lite, men verkar vara oskadd från skador.
Det är någon sorts sparv tror jag.
Vad gör man?

Du låter katten o fågeln vara ifred så ska du se att katten får bort alla fjädrar själv o äter upp den o får sig ett rejält skrovmål. Är det en för stor fågel kan du hjälpa katten på traven genom att själv "plocka" den o sedan med hjälp av en vass kniv skära upp den.

Katter älskar fåglar. [bigsmile] Jag bor själv på landet så jag vet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

27centimeter:

Vad gör man?

Då har du både mat till dej och din katt. nä men sätt fågeln i nått träd så länge iallfall långt från katten,


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera