Aviseringar
Rensa alla

Katten pissar överallt [crazy]


Ämnesstartare

Våran 2 åriga katt pissar utanför lådan lite tillochfrån, det går i perdioder eller vad man ska säga ^^
Hur ska vi göra för att få henne att sluta med det? Vi har prövat att ställa matskålarna där hon brukade pissa, (dom vill ju inte pissa vid sin mat) och även att lägga ut apelsinskal (luktar illa för katter) och ställt en kattlåda på övervåningen. Inget av det funkar särskilt bra. Någon som vet något som kan hjälpa?


   
Citera

När du ser att hon är på väg att kissa så kan du lyfta henne till kattlådan.


   
SvaraCitera

Har hon alltid gjort så? Var hon hos sin mamma i minst tolv veckor?

Belöna henne när hon går på lådan.


   
SvaraCitera

ät opp kawwten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, men när jag hade en kattunge så höll jag upp den ovanför lådan varje halvtimma, och masserade magen. Alltså, jag lät baktassarna nudda sanden och så, och efter den var klar med at kissa eller bajsa så tog jag ena framtassen och visade hur man krafsade sand över det. Sen fick den belöning.
Funkade asbra, gjorde så i någon vecka eller nåt, och efter det så bajsade den bara utanför lådan en enda gång, och det var ett år senare då vi skulle flytta ( den blev stressad ). [smile]

Men eftersom din katt är äldre så tror jag inte att det funkar...
Aja. Prova att spruta vatten på den när den gör så... eller nåt annat skoj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp citronsyra på djuraffärn i sprayform. citron har en sådan syrslig doft att både hundar och katter tar avstånd från den. spraya där katten kissat och områden där hon absolut inte ska kissa.
vissa katter är väldigt förnäma av sig också, lådan måste vara ständigt ren. Min katt kissa inne förut men de visa sig att han inte kunde öppna toa dörren, även när den stod på glänt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skjutna


   
SvaraCitera

För det första: Är hon steriliserad?
Annars brukar det hjälpa.

Min ena kisse gjorde också så, vi köpte Fy-spray på djuraffären. Det hjälper, sålänge vi sprutar med jämna mellanrum i "kisshörnet".

Byt kattsand oftare i lådan.


   
SvaraCitera

easy. lyd harpyas råd [y] upprepa tills resultat uppnås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avliva den om den pissar inne. eller gå till närmaste zooafär och fråga efter gelen "piss off"


   
SvaraCitera

lyft katten till kattlådan när den gör något eller så håller du inte rent i kattlådan för ifall den inte är ren så gör dom utanför, dom gillar inte när de är för mycket skit...


   
SvaraCitera

testa att hålla katten kvar till i sandlådan när du ser att den ska pissa.


   
SvaraCitera

Tryggheten har sitt pris, sug upp pisset urdentligt!


   
SvaraCitera

Min kompis katt gjorde så, dagen innan julafton fick hon somna in.
Jävla onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lyfter henne till lådan när jag ser atthon är påväg att kissa, eller hör för hon går och kraffsar på marken ^^
Hört att det funkar att strö ut peppar på marken? Ska prova med det och citronspray eller liknande också...


   
SvaraCitera