Aviseringar
Rensa alla

Katten skakar på huvudet


Ämnesstartare

En av mina katter har börjat skaka väldigt mycket på huvudet, och huden på insidan av öronen är torr, och ned mot öronflikarna är den till och med lite sprucken. Vad kan detta vara? Är det något som jag bör kontakta veterinär om eller räcker det att smörja med någonting?

Han är innekatt.


   
Citera

Jag tycker du borde ta och besöka veterinären


   
SvaraCitera

öronskabb[no-no]


   
SvaraCitera

jag kan vara ditt husdjur istället jag är snäll, renlig och har inte öronskabb[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

öronskabb[no-no]

misfits:

Han är innekatt.

Kattmjaau:

Jag tycker du borde ta och besöka veterinären

Jo, jag ska ta och ringa dem. Tror det kan vara svamp


   
SvaraCitera

misfits:

Jo, jag ska ta och ringa dem. Tror det kan vara svamp

öronskabb kan komma från bakterier du har med dig utifrån, på skor etc[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

öronskabb kan komma från bakterier du har med dig utifrån, på skor etc[rolleyes]

Det är sant. Men jag tror inte att det är det eftersom mina andra katter inte har drabbats. Tror snarare på svamp, då huden är torr och sprucken, och han inte har en massa öronvax som det blir vid öronskabb. Ska hur som helst kontakta veterinär på måndag 🙂


   
SvaraCitera

Precis. Hade han haft öronskabb så hade han haft bruna prickar i öronen. Eller ja, brunt i alla fall och kliat sig en massa.


   
SvaraCitera

misfits:

Ska hur som helst kontakta veterinär på måndag 🙂

säkrast.
Min katt hade öronskabb som legat latent sen innan jag adopterat henne, var mkt svårt att få bort[shake]


   
SvaraCitera

veterinär


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera