Aviseringar
Rensa alla

Katten vågar inte gå ut!


Ämnesstartare

Hon har aldrig sprungit från varken hundar eller katter, hon har till och med jagat bort en räv från gården en gång, men nu vågar hon inte ens gå ut? Vad kan det vara som har hänt? I regel brukar jag bara se henne då hon ska äta på sommarn, hon är annars ute hela tiden, till och med sover ute, så det är väldigt ovanligt att hon har varit hemma mer än ett dygn nu utan att gå ut.

När jag öppnar dörren för att släppa ut henne så sticker hon bara ut huvudet och tittar skräckslaget omkring sig sen springer hon in. Spökar det eller?[shake]


   
Citera

Något barn kanske har varit elak mot henne eller så. Tvinga henne inte att gå ut om hon inte vill, hon kommer att gå ut sen när hon känner sig säkrare.


   
SvaraCitera

låt henne vara inne om hon nu vill det är väll inget fel med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt henne vara inne ha dörren öppen så mycket du kan så går hon nog ut igen[y]


   
SvaraCitera

släng ut henne och stäng dörren


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

släng ut henne och stäng dörren

Brutalt. [censur]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Brutalt. [censur]

tough love [blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

släng ut henne och stäng dörren

Ej förvånad, har minsann sett på Animal Cops hur ni i trailer parks behandlar djur [cry]


   
SvaraCitera

isola:

Ej förvånad, har minsann sett på Animal Cops hur ni i trailer parks behandlar djur [cry]

är tvärtom med min katt dock, släpper inte ut honom


   
SvaraCitera

isola:

Något barn kanske har varit elak mot henne eller så. Tvinga henne inte att gå ut om hon inte vill, hon kommer att gå ut sen när hon känner sig säkrare.

Dold text: vågar egentligen inte citera isola, jag är lite rädd för dig/henne [cute]


   
SvaraCitera

kennyman:

: vågar egentligen inte citera isola, jag är lite rädd för dig/henne [cute]

Är jag olika personer? [shake]


   
SvaraCitera

isola:

Är jag olika personer? [shake]

nej (eller vad vet jag [shake]), men skrev henne först sen kom jag på att du skulle läsa med så då klämde jag bara med det [chocked]


   
SvaraCitera

kennyman:

men skrev henne först sen kom jag på att du skulle läsa med så då klämde jag bara med det [chocked]

Det var ju mig du citerade, så då var det ju menat till mig. [shake]


   
SvaraCitera

isola:

Det var ju mig du citerade, så då var det ju menat till mig. [shake]

jag är/var trött, tyst [blush]


   
SvaraCitera
Wenzel

Håller med isola, ge henne lite tid. Tvingar du ut henne kan det bara förstärka var det nu är som har hänt henne och göra det ännu jobbigare för henne att vara ute.
Sätt dig ute i trädgården (om du har en sådan) och visa för henne att det inte är farligt att vara ute. Kan du vara ute så kan hon, inte sant? Efter ett tag kanske hon vågar ta ett steg utanför dörren och sedan kanske vågar vara ute igen.
Det kommer såklart ta tid så förvänta dig inget resultat till en början. men förhoppningsvis kan hon springa ute igen snart! [smile]
Hoppas hoppas! [love]


   
SvaraCitera