Aviseringar
Rensa alla

Kattunge andas snabbt när han sover?


Ämnesstartare

kachin:

[love] gör dom alltid så?

ja. jättesött <3

kachin:

nej tyvärr inga djur [sad] men kanske skaffar katt när jag blir äldre

vill/kan inte dina föräldrar ha djur?
igår var det sex år sedan jag adopterade stella btw. hon fick lite ljummen torsk för att fira. hon har helt galen i torsk. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skapa en ny tråd för att få hjälp med kattnamn till den lilla förresten, om ni har några tips där med [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast de kan ej veta utan att undersöka, och det är sällan man får prata med dem när man ringr då de är upptagna osv.

om hon ändå frågar om råd här kan hon väl lika gärna ringa veterinären eller? jag skulle absolut ringa innan jag gjorde ett besök om jag misstänkte att det var normalt.


   
SvaraCitera
kachin

isola:

vill/kan inte dina föräldrar ha djur?
igår var det sex år sedan jag adopterade stella btw. hon fick lite ljummen torsk för att fira. hon har helt galen i torsk. [cute]

min bror är pälsallergiker så det var länge en anledning till att inte skaffa.
nu när de flesta är utflyttade är det väl mest bristen på kärlek som är orsaken. mamma vill inte ha och jag är nog inte redo att ta hand om en liten bebis än [cute]

åh, torsk, sicken lyx [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jag skulle absolut ringa innan jag gjorde ett besök om jag misstänkte att det var normalt.

jo men man får ju sällan prata med en veterinär utan med en receptionist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jo men man får ju sällan prata med en veterinär utan med en receptionist

beror på vart man ringer och vad man ber om och receptionisterna är ofta djurvårdare så det är fortfarande bättre än ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte receptionen svara frågar de ju, givetvis, vidare till någon som kan. Så är det ju till och med på vårdcentraeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det säger ju inte, "nä, sorry, har ingen aming" och lägger på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

det säger ju inte, "nä, sorry, har ingen aming" och lägger på

Nä de ber en oftast alltid att komma in till kliniken, i princip vad man än frågar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä de ber en oftast alltid att komma in till kliniken, i princip vad man än frågar om.

inte av min erfarenhet, men det är väl olika från ställe till ställe då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

inte av min erfarenhet, men det är väl olika från ställe till ställe då

Mm vissa ställen, som Albano har väl ibland sköterskor som svarar. Det är bra. Brukar gå till en mindre klinik nuförtiden, när det ej är akut och så, och där har de bara en "vanlig" tant i receptionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mm vissa ställen, som Albano har väl ibland sköterskor som svarar. Det är bra. Brukar gå till en mindre klinik nuförtiden, när det ej är akut och så, och där har de bara en "vanlig" tant i receptionen.

små kliniker är bäst och mysigast tycker jag. Eller har bara varit där för avlivning av min förra katt, men det är sällan man möts av en sådan förståelse för kärleken för sitt djur och en sådan respekt. De behandlade oss verkligen som att det var en människa som avlidit, inte ett djur.


   
SvaraCitera