Aviseringar
Rensa alla

Kavaj <42?


dressman....[tired]....seriously....


   
SvaraCitera

Robler:

Allesammans, jag är inte ute efter en damkavaj. De är helt enkelt fula, och till för att ta fram brösten vilket jag typ saknar XD

gina och zara har snygga damkavajer i rakare modell. eller gina kanske inte har kvar, i dunno.

annars kolla second hand, mina favoritkavajer kommer från ett sådant ställe ^^ var bara noga med att kolla så att fodret och fickorna är hela och så att det inte saknas knappar (om du inte hade tänkt byta knapparna dårå, eller är skillad på att sy osynliga sömmar i foder)


   
SvaraCitera

Maxwinner:

dressman

kommer f.ö. ha svårt att hitta kostym till studenten, är kort och spinkig och kommer ha svårt att hitta en som passar. Men jag går hellre i mjukisbyxor än handlar köper en på dressman lixom [crazy]


   
SvaraCitera

superflat:

kommer f.ö. ha svårt att hitta kostym till studenten, är kort och spinkig och kommer ha svårt att hitta en som passar. Men jag går hellre i mjukisbyxor än handlar köper en på dressman lixom

phuu, jag har en kropp som en 60 åring och kan hitta suits.


   
SvaraCitera

Maxwinner:

phuu, jag har en kropp som en 60 åring och kan hitta suits.

det var fan bättre 60-talet. är typ i samma längd och lika tunn som bob ~ 1966, och han hade alltid snygga suits. [sad]


   
SvaraCitera

superflat:

det var fan bättre 60-talet. är typ i samma längd och lika tunn som bob ~ 1966, och han hade alltid snygga suits.

jag vill vara kokainsmal [n]
dylan är verkligen den snyggaste mannen som någonsin levt. [love]


   
SvaraCitera

Maxwinner:

dylan är verkligen den snyggaste mannen som någonsin levt

han borde nästan sitta i fängelset för att han har åldrats, borde vara ett federalt brott i USA om man såg ut som Zimmie i hans unga dar! [mad]


   
SvaraCitera

superflat:

han borde nästan sitta i fängelset för att han har åldrats, borde vara ett federalt brott i USA om man såg ut som Zimmie i hans unga dar!

[y][love]


   
SvaraCitera

trodde frågan var "är kavaj mindre än livets mening?" xD


   
SvaraCitera

superflat:

är kort och spinkig och kommer ha svårt att hitta en som passar.

superflat:

och han hade alltid snygga suits

Skulle gissa på att misstaget du gör är att kolla på vanliga konfektyrkostymer, dessa är nästan alltid fyrkantiga samtidigt som de får bra passform på skyltdockorna för att de använder en hel del nålar i ryggen för att fixa till passformen.

Vad du ska göra är ett hitta en som är så nära dig som möjligt och sedan gå till en skräddare så fixar denne så att kavajen passar din kroppsform betydligt bättre än innan för ett par hundralappar.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Skulle gissa på att misstaget du gör är att kolla på vanliga konfektyrkostymer osv

Nja jag har kollat lite mer på typ "casualkostymer" som är mer moderna och slimmade typ. Hittar säkert någon fin på Topman, de hade en för 2 år sen som jag kunde ha och har massa möjliga storlekar. Tror inte att det är ett så stort problem. Om det är en i strlk 44 och väldigt stram sitter den perfa - men dessa är en aning sälsynta. kan ha 46 om jag syr in typ.


   
SvaraCitera

Dressman har usel kvalitet, köper aldrig till mina bröder där. Gå på Gant istället, där har de dessutom damkläder!


   
SvaraCitera