Aviseringar
Rensa alla

KBT mot social fobi.


Ämnesstartare

Någon som har använt KBT mot social fobi?
hjälpte det er?
tycker bara att det är jobbigt och det känns som jag vill sluta. terapeften frågar mig frågor som jag nästan aldrig tänker på. och nu ger han mig en läxa att jag ska fråga en tjej om ett skolämne. det är bara sjukt jobbig.


   
Citera
Ämnesstartare

alltså.. det kommer ju kännas jobbigt, det är det kbt går ut på, att utsätta sig, men det ska ju fortfarande gå att behärska, kan du t.ex. bryta ner situationen om att fråga en tjej om ett skolämne till att du typ bara hejar på tjejen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Någon som har använt KBT mot social fobi?
hjälpte det er?

Fråga Giegerzälher någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min psykolog vill att jag ska börja, och jag typ eh nä.
Ser ingen poäng i att gå till skolan när jag inte har lektion bara för att ngn annan tror det är bra, hur ska det få mig mer motiverad.

KBT hjälper bara om man tror på det, som all friskvård


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska fortsätta. Jag har själv gått KBT fast för en annan anledning. Jag tycker att det är bra. Det kan kännas jobbigt under tiden, men det hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

tycker bara att det är jobbigt och det känns som jag vill sluta.

Så är det. Det är jobbigt i början, ibland ganska lång tid, men det blir bättre ju mer man över. Jag tycker att du ska fortsätta. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det är inte så att man går fram till någon och börjar snacka om typ att matte är svårt helt random.

sen börjar han fråga villka kompisar är det du pratar med?, och hur kändes det att prata med dem?. och vad tänkte du då.
när? var? hur?
sen frågar han mig vem vill du prata med i skolan?.

varför ska jag säga vem jag vill prata med och hur jag ska prata och när jag ska prata och vart jag ska prata.
och efter jag har pratat så ska jag förklara hur jag känner.
det är bara jobbigt, bryr mig inte ens.

och sist pratade vi i en kvart bara och sen fick jag en ny tid. Jag kommer dit och betalar 70 spänn för en kvart. det är bara onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och sen säger jag ja vet inte på varje fråga eftersom jag aldrig tänker på skiten som vi talar om. och då sittar han och stirrar på mig i typ 5 min utan att säga något. kul.


   
SvaraCitera