Aviseringar
Rensa alla

KD lämnar Decemberöverenskommelsen


Ämnesstartare

Nu har KD officiellt lämnat "DÖ" som innebar att den Rödgröna regeringen ska få igenom sin budget även fast dom inte har en majoritet med sig. Vad tror ni kommer att hända nu? Kommer Alliansen lägga en gemensam budget eller kommer dom fortsätta lägga egna budgetar så att detta beslut inte har någon effekt?


   
Citera
Ämnesstartare

Moderaterna uttalar sig

CQ48IOZWcAAnaAN.jpg:large


   
SvaraCitera

Förhoppningsvis så blir det nyval eftersom Sverigedemokraterna kommer rösta ner samt de röd-gröna Alliansens regeringsförslag.


   
SvaraCitera

Jag såg det på 18-sändningen på SVT1 för en stund sedan att (kd) lämnar DÖ och om en vecka har (m) sitt årliga möte och bestämmer sig även (m) att lämna DÖ så får vi se fram emot nyval. Kommer säkerligen att visa att (sd) är att räkna med i framtiden.


   
SvaraCitera

Jag hoppas på nyval pga älskar debatterna på TV i anslutning till det och valvakan e sjukt mysig att sitta framför med en kopp te hela kvällen. Rodnar


   
SvaraCitera

Jag tittade på riksstämman tidigare idag. Det var rätt så tydliga, trots allt.


   
SvaraCitera

ahapp
min valpropaganda är redan färdig, så låt valen välja på

seriösapartiet3.png


   
SvaraCitera

Ja, seriösa partiet finns alltid där!


   
SvaraCitera

Nämen seriöst? Är det sant? DÖ har väl inte fallit än?`Eller?


   
SvaraCitera

Äntligen. DÖ var en riktigt skamlig och odemokratisk uppgörelse. Jag hoppas bara att Alliansen lyckas skapa en regering. Enda alternativet för att få det att fungera är troligen om man använder SD som ett stödparti och frågan är om allianspartierna är mogna nog att ta det steget. Med tanke på AKB:s tidigare utspel mot SD låter det inte speciellt troligt.


   
SvaraCitera

jessijess:
Äntligen. DÖ var en riktigt skamlig och odemokratisk uppgörelse. Jag hoppas bara att Alliansen lyckas skapa en regering. Enda alternativet för att få det att fungera är troligen om man använder SD som ett stödparti och frågan är om allianspartierna är mogna nog att ta det steget. Med tanke på AKB:s tidigare utspel mot SD låter det inte speciellt troligt.

Representativ demokrati är inte riktig demokrati. 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Representativ demokrati är inte riktig demokrati.

Demokrati är en föråldrat statsskick


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Representativ demokrati är inte riktig demokrati.

Vad är riktig demokrati enligt dig då?


   
SvaraCitera

Ååå ska bli så kul med nyval :3 


   
SvaraCitera
time
 time

Axelinaaas:
Ååå ska bli så kul med nyval :3 

Det är väldigt osannolikt att det blir nyval. 


   
SvaraCitera