Aviseringar
Rensa alla

KD lämnar Decemberöverenskommelsen


Ämnesstartare

Nyval blir det inte. I bästa fall kan det nog bli en regeringsombildning.


   
SvaraCitera

jessijess:

Vad är riktig demokrati enligt dig då?

När folket styr. Just nu styr överklassen medelklassen åsikter.


   
SvaraCitera

time:

Det är väldigt osannolikt att det blir nyval. 

äää, hoppas får man alltid 🙂


   
SvaraCitera

Det blir nog knappast nyval, sossarna kommer säkert på något för att få sitta kvar


   
SvaraCitera

Allt som missgynnar vänstertomtarna gör mig glad.


   
SvaraCitera

Nyval skulle bara resultera i att det blir ännu svårare för Rödgröna eller Alliansen att bilda regering, så det blir det nog inte. Antingen så kommer Alliansen att bilda regering med SD eller så kommer något av Allianspartierna att sammarbeta med Sossarna. Det senare är mest troligt tycker jag nog. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Jag hoppas på nyval pga älskar debatterna på TV i anslutning till det och valvakan e sjukt mysig att sitta framför med en kopp te hela kvällen. Rodnar

lyckost, har fått sitta och räkna röster i de senaste val vi haft Rodnar men det är bra, behöver the money D:


   
SvaraCitera

Så, nu kanske det äntligen blir lite rim och reson igen? SD kommer falla tillbaks i obscurity.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: När folket styr. Just nu styr överklassen medelklassen åsikter.

Nej. Bara nej.


   
SvaraCitera
Bakric

Tickstart:
Så, nu kanske det äntligen blir lite rim och reson igen? SD kommer falla tillbaks i obscurity.

Möjligen om KD presenterar sig som det rumsrena alternativet med sänkt invandring (alternativt väldigt torftig levnadsstandard för asylanter) och glada homoäktenskap åt alla, annars inte.


   
SvaraCitera

jessijess:

Nej. Bara nej.

Awww, så ung, så naiv. Glad


   
SvaraCitera

Anu: Antingen så kommer Alliansen att bilda regering med SD eller så kommer något av Allianspartierna att sammarbeta med Sossarna. Det senare är mest troligt tycker jag nog.

Ja, Löfven kommer säkert sträcka ut handen åt alla håll och kanter, precis som han gjorde de veckor som föregick DÖ. DÖ uppstod väl just för att S inte var i majoritet och för att stänga ute SD från reell makt över den ekonomiska politiken. Extra val är mer sannolikt än att Allianspartierna samarbetar med SD (för så mycket har inte opinionen förändrats på ett år), men mest sannolikt är kanske att S kommer överens med nåt Alliansparti (kanske C?) i ett par frågor och får igenom sin budget.

Hur skulle ett extra val försvåra regeringsbildningen?


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Awww, så ung, så naiv. Glad

Tror hon är äldre än du, hehe...


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Tror hon är äldre än du, hehe...

26 år och är aktiv här... Att tro att världen är så svart och vit är fan läskigt. 


   
SvaraCitera