Aviseringar
Rensa alla

KDU attackerade av vänsterextremister i Lund


Ämnesstartare

Sydsvenskan:

När KDU vid 16-tiden skulle dela ut valmaterial vid järnvägsstationen, blev de trakasserade av en grupp svartklädda killar. Valarbetarna tvingades fly från platsen och har polisanmält händelsen.

Sydsvenskan:

Jag blev omringad av fyra personer, killar i 20-årsåldern, som började kalla mig för böghatare och säga att jag inte fick dela ut mina tidningar i Lund, berättar Mattias Grängzell, ombudsman och vice ordförande i KDU Skåne.

Sydsvenskan:

Chockade och rädda tog sig de tre KDU:arna bort till Bredgatan, där de ringde 112 och slog larm.

- Polisen kom och hämtade oss och körde oss till polishuset, där vi nu gör en polisanmälan, berättar Mattias Grängzell, vid 17-tiden.

Sydsvenskan:

Det var inte alls kul och jag känner mig rätt skakad just nu. Är det så här det ska vara i en demokrati, att man inte ska kunna uttrycka fritt vad man tycker om tänker? Vi måste ju kunna ha åsiktsfrihet, säger Mattias Grängzell.

Vad tycker ni om det här? SD blir ju väldigt ofta attackerade av vänsterextremister när man är ute och försöker informera om sin politik på gator, skolor och torg och då brukar etablissemanget antingen ignorera eller tycka att de får skylla sig själva och att de försöker "spela martyrer" men nu när KD och andra borgare attackeras hur kommer etablissemanget då agera? Försöker KD bara spela martyrer?

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1193788/Kristdemokrater-trakasserade---fic...


   
Citera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

All heder till dessa kämpar[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch vad alla ska bråka jämt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

All heder till dessa kämpar[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love][cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

All heder till dessa kämpar[love]


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

Redbulls:

All heder till dessa kämpar[love]

Kakaoxo:

Redbulls: All heder till dessa kämpar[love]

Rejmond D Röjter:

Redbulls: All heder till dessa kämpar[love]

Absolut! Strongt att dela ut KDU-material, även när man utsätts för ligister!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLm:

Absolut! Strongt att dela ut KDU-material, även när man utsätts för ligister!

Jag tror inte vi syftade på KDUpacket[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Usch vad alla ska bråka jämt [sad]

+1. Inte för att jag håller med KD om typ någonting, men såhär gör man fan inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just det här fick mig faktiskt att må lite dåligt. jag stödjer fullkomligt attacker mot sverigedemokrater, nazister och centerns ungdomsförbund, men det är inte direkt som om kristdemokraterna är ett hot mot någon; alla hatar dem ju.


   
SvaraCitera

orka attackera kdu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

vissarionovitj

Alliansparti som Alliansparti[confused][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ojdå, stackars KDU råkade visst snubbla på verklighetens folk. Kanske borde stannat hemma i sina fina villor istället. Såg dem på stan när de delade ut sina grejer, tre brats med KDU-pins som stod och yla om valfriheten i att kvinnor ska kunna hållas hemma med bidrag. Hade själv god lust att smälla till idioterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Alliansparti som Alliansparti[confused][cute]

förutom att cuf är jävla svin som förtjänar nackskott. "fuck facket forever", jojo, visst.

"jag är en centerpartist; jag vet ingenting, jag kan ingenting".

- magnus andersson

men kdu, luf och muf utgör ju knappast något hot mot någon, de är bara idioter som gillar att supa och fika på lyxkaféer. attackera hellre pingstkyrkan.


   
SvaraCitera