Aviseringar
Rensa alla

kennelnamn?


Ämnesstartare

ska starta kennel och vill att den ska heta Tiniqa´s men jag måste ha fler alternativ om den är upptagen. några förslag på hur man kan tänka för att komma på ett namn? Tiniqa´s är en blandning av mina 2 första hundars namn marTINI och teQuilA. har kolla lite på latinska namn men hittar ingen bra sida..


   
Citera

sheltielovergirls farm


   
SvaraCitera
Åtta

Hundskojsets Voffpalats.


   
SvaraCitera

Boozedogs.


   
SvaraCitera

sheltie army!


   
SvaraCitera

hundkennel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon med några seriösa förslag? några exempel på andra sheltiekennlar: Lundekock´s, Brainpools, Woodmist, Memus m.m.


   
SvaraCitera

Hundkennlar har inte vanliga namn som man bara kommer på >.<
Jag menar, mina föräldrars heter kiosan, hur fan kommer man på "Hörru, vi borde nog kalla den kiosan!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Hundkennlar har inte vanliga namn som man bara kommer på >.<

därför jag behöver hjälp jue! typ om du kommer på något visst språk eller fan inte vet jag.. det jag försöker komma på


   
SvaraCitera

Stardestroyer2000


   
SvaraCitera

Doggystyle's Sheltie Factory


   
SvaraCitera

Kablash__:

Stardestroyer2000


   
SvaraCitera

Typ adressen/gården/området där du bor (om du gillar det... och tänker bo där länge till annars är det kanske lite vanskligt ...)

Men det är sämst med uppfödare som valt sådana namn som verkar grymt påklistrade liksom typ Barbie World's eller något sådant fjompigt. Det ska ju vara ett namn som liksom är gällande nu och om 5-10-15år.

Uppfödarnamn är ju grymt personliga, eller bör vara det. Är snyggast med engelska namn men då måste man väl pricka in ett namn som ingen annan kennel i FCI har? (eller är den organisationen katternas motsvarighet kanske? XD aja). Så kanske fina svenska ord som fungerar internationellt? (utan å ä ö alltså). Men då ska man ju helst skippa 's / ´s för det tillhör engelsk grammatik eller så [crazy] Typ "Börje's" ser skumt ut om det istället hade varit "Börjes".

Annars kan du ju ha något helt påhittat.. Mitt uppfödarnamn (till marsvin) är eller var snarare, namnet på ett tyg/påslakan som tillhörde IKEAs kollektion 97-98 eller något.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Det måste ju komma ifrån något speciellt, ha en anledning till varför det heter som det gör. Annars blir det bara lame.

Om du inte döper kenneln till typ:

Kablash__:

Stardestroyer2000


   
SvaraCitera

weed


   
SvaraCitera