Aviseringar
Rensa alla

Kent går i graven


Lyssnade sporadiskt på dem, var inget superfan direkt men att de kunde hålla på så pass länge (mer än 20 år!) var la kul. Vet nån när de kommer till Götet på deras turné?

(de släppte dessutom en ny låt på Spotify ikväll - Egoist, ganska bra.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Det är märkligt att de inte kommer existera live.. tror jag sett de 3-4 gånger

Jo, men även om det såklart betyder mycket så är det ju ändå en liten del av livet och inte minst Kent-upplevelsen. Att lyssna på låtarna är ju ändå den större delen av ens konsumtion av Kent. Man hör ju liksom fans säga "ni har varit med hela tiden, och snart aldrig mer", som om alla deras låtar försvinner när bandet försvinner.


   
SvaraCitera

dazed:
Världens bästa band? Nej. Bete dig, och så mycket längre än 26 år bör inte band hålla ihop om de inte är typ Eldkvarn.

hade de vart världens bästa band så hade väl alla vetat vilka dom va också hahaha


   
SvaraCitera

Tycker det är sunt att de lägger ner. Att hålla på i 26 år och knappt få en handfull med bra låtar är ju inget att uppmuntra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

K7NpBBQ.gif


   
SvaraCitera

Banditer och riskkapitalister är de också.


   
SvaraCitera
Lounge

Niklas: Jo, men även om det såklart betyder mycket så är det ju ändå en liten del av livet och inte minst Kent-upplevelsen. Att lyssna på låtarna är ju ändå den större delen av ens konsumtion av Kent. Man hör ju liksom fans säga "ni har varit med hela tiden, och snart aldrig mer", som om alla deras låtar försvinner när bandet försvinner

Jo det är sant. Men det är väl knäppt att de inte finns där som band, fast som du säger är det en liten del av livet och inget man spekulerat över särskilt mycket. Låtarna finns ju kvar ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

K7NpBBQ.gifK7NpBBQ.gifK7NpBBQ.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Jo det är sant. Men det är väl knäppt att de inte finns där som band, fast som du säger är det en liten del av livet och inget man spekulerat över särskilt mycket. Låtarna finns ju kvar ja.

Jo, sen om jag hade trott att de hade fler riktigt bra låtar att få ur sig så hade jag nog känt annorlunda. Men det har ju mycket att göra med att jag inte gillat deras senaste album.


   
SvaraCitera

InABox:
Precis när de börjat lära sig artikulera, sådan osis.

Mycket gladHjärta

Det är inte ett band som jag favoriserar direkt.
Men 26 år, det är bra jobbat för ett band.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner viss sympati för de som gillade dem


   
SvaraCitera
Lounge

Niklas: Jo, sen om jag hade trott att de hade fler riktigt bra låtar att få ur sig så hade jag nog känt annorlunda. Men det har ju mycket att göra med att jag inte gillat deras senaste album.

GIllat alla väldigt mycket förutom det absolut senaste


   
SvaraCitera

rip.


   
SvaraCitera
Exner

handendärnissen:

hade de vart världens bästa band så hade väl alla vetat vilka dom va också hahaha

Galen


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Vet inte om jag någonsin hört på kent, kanske på radio. Har de gjort låtar på engelska?


   
SvaraCitera