Aviseringar
Rensa alla

Keratosis pilaris


Ämnesstartare

Någon som vet eller har liknande och blivit av med det? Det störiga är att det i vissa fall kan se ut som finnar fast det inte är det....
Vad jag har hört så har ungefär 50% av alla människor detta, mer eller mindre så det är ju inget farligt eller något, men man vill ändå bli av med dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Keratosis_pilaris


   
Citera

Fuck jag tror jag har det [surprised]

Dock inte så mycket som på bilden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det var väldigt mycket på bilden, jag har bara några få prickar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte det men jag tror att jag har sett flera som har det, ex på armarna.


   
SvaraCitera

jag har lite på mina överarmar, hade för mig att jag hade rätt mycket när jag var yngre så det mesta verkar ha försvunnit.
vet dock ej hur jag bar mig åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har sånt, såg på "the Doctors" att det beror på att man är torr och talgen i huden inte kommer ut för att huden är för torr, så man ska skrubba på dm i duschen och smörja in sig med hudkräm efteråt så minskar de i antal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skönhet, Utseende och Mode


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har med sånna,[surprised][surprised][surprised] fast några på benen bara, har alltid trott det varit finnar så har suttit och försökt trycka dem [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bladlusen:

Jag har med sånna, fast några på benen bara, har alltid trott det varit finnar så har suttit och försökt trycka dem

Smörj inte med en fet kräm och slarva inte så blir det mycket bättre faktiskt 😀 ja det är jätte vanligt att folk har det och inte riktigt vet vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj menade smörj visst in med en fet kräm.


   
SvaraCitera