Forumet - Kickboxning

Kickboxning

181 0 32
Någon som går där? Jag vill gärna börja där, och tänker nog göra det i start av augusti.
Men min fråga är; ni som går där, tycker ni att det är roligt? Och vad gör ni på era pass? Och är det tråkigt att börja där om man inte känner någon innan? Är det någon som vet någon bra ställe här i GBG?

Spana också in:

Zittam:

Personligen skulle jag mer likna kickboxning som boxning med inslag utav sparkar. =)

Kanske, men det är en hel del som skiljer; typ ställning och antal ronder/tempo osv. Sen finns det ju också fjollkb som är lättkontakt, det finns väl inte i boxning när det kommer till tävlingar. Tycker att kb som tävlingsform är mer likt thaiboxning, fast med mindre skydd, armbågar och knän.

Majkiie:

Wanderlei!

Kommer få däng ikväll. [bigsmile]
schism:

Kommer få däng ikväll.

Nu vet du definitivt inte vad du pratar om [no-no]

Kombinationen av Richs tekniska färdigheter och hjälpen av Anderson Silva bådar ju i och för sig inte gott för Wanderlei [zzz]

Tror dock att om han är enormt aggressiv redan från början innan rich hinner känna sig bekväm så kan han vinna.
Som Vitor belfort mot Wanderlei ungefär.
Majkiie:

Kombinationen av Richs tekniska färdigheter och hjälpen av Anderson Silva bådar ju i och för sig inte gott för Wanderlei [zzz]

Jag har satsat cash på Wanderlei men tror på Franklin, Wanderlei är inte i prideform längre och hans haka känns inte så pålitlig, hur som helst win-win för mig. [bigsmile]
schism:

Jag har satsat cash på Wanderlei men tror på Franklin

Jag tror egentligen också att Franklin tar hem det. Men jag hoppas verkligen inte på det.

schism:

Wanderlei är inte i prideform längre

Jag vet inte jag, han har tränat väldigt hårt nu och han såg riktigt bra ut på invägningen. Såg ut att ha gjort sig av med en muskler, vilket jag tror är bra för honom.

schism:

hans haka känns inte så pålit

Inte? Jag tror inte det är något fel på den alls. Visst, det såg illa ut mot Rampage, men det var absolut ingen dålig smäll han fick in där.
Dessutom var hakan mycket bra mot Chuck.