Aviseringar
Rensa alla

kickboxning för 15 år


Ämnesstartare

Vet någon varför åldersgränsen för kickboxning är för 15 år?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är ganska hårt så antagligen vill de inte få arga samtal från föräldrar när deras barn kommer hem med blåmärken.


   
SvaraCitera
sincan

Dan_the_ironman:

Det är ganska hårt så antagligen vill de inte få arga samtal från föräldrar när deras barn kommer hem med blåmärken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är ganska hårt så antagligen vill de inte få arga samtal från föräldrar när deras barn kommer hem med blåmärken.

är det? Vad menar du då? Man sparras inte efter man har gått där i några månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

är det? Vad menar du då? Man sparras inte efter man har gått där i några månader.

Beror nog på vilken klubb man går i, det är nog lite samma anledning som gymmen har dessutom, tror sådan träning lämpar sig bäst efter puberteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Beror nog på vilken klubb man går i, det är nog lite samma anledning som gymmen har dessutom, tror sådan träning lämpar sig bäst efter puberteten.

vad menar du då? Den klubben jag tänker gå i, där börjar man inte sparras efter en termin. Kickboxning skiljer sig väl inte så långt ifrån vanlig boxning? Vilket jag gick i när jag var ungefär 13 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad menar du då? Den klubben jag tänker gå i, där börjar man inte sparras efter en termin.

ja, precis, jag har inte hört det förut och då är det antagligen något som just dom kommit fram till. Därför kan nog bara dom svara på det med.

Anura:

Kickboxning skiljer sig väl inte så långt ifrån vanlig boxning?

Det är nog ganska hårt i förhållande till boxning iom att det har sparkar med, dessutom så är ju boxning för småbarn inte fullkontakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är nog ganska hårt i förhållande till boxning iom att det har sparkar med, dessutom så är ju boxning för småbarn inte fullkontakt.

nja.. det vet jag inte. vadå inte fullkontakt? Jag tyckte att boxning var fullkontakt :p


   
SvaraCitera

Därför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

nja.. det vet jag inte. vadå inte fullkontakt? Jag tyckte att boxning var fullkontakt :p

inte när man tävlar i ungdomsklass i varje fall. Men vet en som tränade kickboxing som 12åring så det är nog bara den kolubben som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har gått i kickboxning som fjortonåring...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I kickboxning involveras en del sexuella inviter vilket kan leda till skoningslöst och ohämmat sex. Därför vill man inte ha inte icke byxmyndiga personer i game:et


   
SvaraCitera

Anura:

Vet någon varför åldersgränsen för kickboxning är för 15 år?

Det stämmer inte.

Man kan börja träna kickboxning som barn. Från 10 års ålder kan man tävla i juniorkickboxning. Då är inte slag och sparkar mot huvudet tillåtna.

ChickiBull:

I kickboxning involveras en del sexuella inviter vilket kan leda till skoningslöst och ohämmat sex.

LOL [love]


   
SvaraCitera