Aviseringar
Rensa alla

Kickboxning/MMA


Ämnesstartare

Jag har tränat kickboxning sen jag var 10 år, och tränar nu 2-3 ggr i veckan. När man fyller 15 får man på mitt gym börja träna MMA, och jag är ganska sugen på det. Min tränare tycker däremot att eftersom jag är ganska duktig på kickboxning vore det synd om jag inte fortsatte satsa på det istället.

Men jag tränar inte för att vinna tävlingar utan för att det är kul, och MMA verkar kul [crazy]

Så frågan är, är det någon här som tränar MMA? Och är det roligare än kickboxning så det är värt att byta? Inte så att det är någon katastrof om jag skulle ångra mig men vill ändå fråga lite haha [wink]


   
Citera

måste du byta? kan du inte träna båda?
om inte annat kommer du väl ha nytta av det du lärt från kickboxningen i mma:n också


   
SvaraCitera

Var bor du? [crazy] Alla kickboxningssklubbar i min stad har som lägst 15årsgräns, alla vanliga boxningsklubbar också. Men MMA är ju bättre träning så om du har råd hade jag tränat det istället, det är ju oftast sjukt mycket dyrare...


   
SvaraCitera

fortsätt med kickboxning. betydligt mer värt än MMA iaf


   
SvaraCitera

Frippe96:

? Och är det roligare än kickboxning så det är värt att byta?

Det handlar ju enbart om personlig smak.
Jag för min del har inte ens lyckats byta från Kyokushin till Thaiboxing för att det var för olikt (och då är det ändå löjligt likt, egentligen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

måste du byta? kan du inte träna båda?

Måste igenting, men det är typ meningslöst att träna MMA 1 ggn i veckan, och jag har inte tid att träna båda samtidigt.

Rödingajäveln:

Var bor du? Alla kickboxningssklubbar i min stad har som lägst 15årsgräns

Det är ju lite konstigt med tanke på att man får tävla som junior från 10års ålder. Men jag bor i stockholm annars :p

Rödingajäveln:

det är ju oftast sjukt mycket dyrare...

Varför dyrare?

OF 5:

fortsätt med kickboxning. betydligt mer värt än MMA iaf

Ok, tack för tipset [smile] Har du lust att utveckla lite [crazy]

Budolicious:

Jag för min del har inte ens lyckats byta från Kyokushin till Thaiboxing för att det var för olikt

MMA känns ju mera som en fortsättning på KB mer något helt nytt, eller har jag missuppfattat helt?


   
SvaraCitera

Frippe96:

men det är typ meningslöst att träna MMA 1 ggn i veckan

är det väl inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är det väl inte

Utvecklas långsamt, kommer ta åratal innan jag kan tävla i det om jag bara tränar en ggn i veckan [surprised]


   
SvaraCitera

Frippe96:

Utvecklas långsamt, kommer ta åratal innan jag kan tävla i det om jag bara tränar en ggn i veckan

man måste väl inte tävla i ngt för att man tränar det?


   
SvaraCitera

Frippe96:

är det någon här som tränar MMA?

jag

jag har tränat i två år, är i lite av en svacka nu så svider att prata om

men jag har prövat många grejer och efter första mma-träningen vare som att jag blev kär i hela grejen, missade inte en träning första terminen, men lessnade mer och mer och behövde nya upplevelser

har aldrig testat just kickboxning, bara vanlig boxning och även kört lite thaiboxning, men det var väldigt same-same och även om man kände att man gjorde framsteg i bägge så var mma en betydligt större utmaning då det är så allsidigt, men också blire svårare att lessna då

jag tror inte du skulle bli besviken speciellt inte om du har en bakgrund (jag var relativt färsk, hade bara några månaders boxning i bagaget just då och ingen brottning alls) men testa på, och testa på flera gånger också men tror inte du kommer bli besviken

kan dock garantera att du kommer samla på dig fler blåmärken/skrubbsår än nånsin[wink]


   
SvaraCitera

Tror MMA är rätt najs.
Jag började träna judo när jag var 6 och fortsatte med flera olika budosporter å nu håller jag på med thai boxning. Sysslat med kampsport i mer än 10 år och känner att man är lite rostig på vissa saker så MMA är nog inte helt fel eftersom det blandar lite och man kanske inte glömmer lika lätt[confused]
Och om du nu har tänkt dig att börja tävla så är nog MMA att föredra eftersom det är riktigt populärt just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

kan dock garantera att du kommer samla på dig fler blåmärken/skrubbsår än nånsin

Tack för bra svar [smile] Lite blåmärken är bara manligt [wink]

Panda:

Och om du nu har tänkt dig att börja tävla så är nog MMA att föredra eftersom det är riktigt populärt just nu.

Typ så jag tänkte med [bigsmile]


   
SvaraCitera

Frippe96:

MMA känns ju mera som en fortsättning på KB mer något helt nytt, eller har jag missuppfattat helt?

Självklart har du jättenytta av att du tränat kickboxing sen innan, du har ju den stående delen i dig, men det går ju inte att jämföra direkt.

Men vafna, prova på ett par träningar bara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men vafna, prova på ett par träningar bara?

Ah, får testa några veckor och se om det är kul [wink]

Najs att så många svarar btw, behövde ventilera lite innan jag tar ett beslut [crazy]


   
SvaraCitera

Frippe96:

Tack för bra svar [smile] Lite blåmärken är bara manligt [wink]

ja de smeker så härligt när man petar in dem[bigsmile]


   
SvaraCitera