Aviseringar
Rensa alla

KIK vs. Fäjsbok


24/7
 24/7

applepie01:

Ah okej, men det är exakt samma grej iallafall, fast ja iofs, då behöver man numret till den som man ska prata med. Kanske därför folk håller sig till KIK.


   
SvaraCitera
penja

kik är en app man chattar via. känner inte att det kan jämföras med facebook. i så fall med bara massengerappen som fb har. whats app är en app man chattar via precis som kik. jag har använt båda och tycker de är likgiltiga. har dock för mig att man inte kan skicka videor på kik, vilket man kan på whatsapp. 

finns fler liknande appar. alla är som att smsa/mmsa, fast via internet. numera kan man, åtminstone mellan två stycken iphone även skicka imessage. dvs, alla sms och mms skickas automatiskt via internet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar facebook. Men kik är rätt värdelöst. E väll typ som msn, fast dåligt, och ingen över typ 15 har det. Okej, jag har. Ville känna mig lite ung och hipp (efter att troligtvis ha sett duktigt med korkad ut när folk frågat om dom kan kicka mig) + att en kompis inte kunde skicka vanliga sms så då fungerade det bra.

Nu när jag läste ovan att man slipper ge ut nummer/namn och det faktum att det är gratis så kan jag endå förstå det fina med kik. Det är rätt bra endå ju. KIK FTW! Någon som har kik?


   
SvaraCitera
penja

ja nackdelen med whatsapp är som redan nämnt, man måste ha varandras telefonnummer. men som ett alternativ till sms är det suveränt


   
SvaraCitera
penja

jag har numera samma pling för sms, facebook, kik, whatsapp, viber. tänker att alla är som sms numera. och så får folk kontakta mig hur de vill. 


   
SvaraCitera

det är mest bögar som använder kik 😛 anonym sms app liksom


   
SvaraCitera

Kik, har aldrig gillat FB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker fejsan e bättre än kik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Facebook, skulle inte kunna använda kik även om jag ville.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det är mest bögar som använder kik 😛 

Ja, tänk.. de blir så illa behandlade, så de får tissla och tassla bakom en display, då de ej kan gå ut offentligt. En stor del av befolkningen då! Pucko.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

kuk

use condom. 


   
SvaraCitera

applepie01:
Ja, tänk.. de blir så illa behandlade, så de får tissla och tassla bakom en display, då de ej kan gå ut offentligt. En stor del av befolkningen då! Pucko.. 

hur menar du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

"det är mest bögar som använder kik 😛 anonym sms app liksom"

qazedctgb:
hur menar du nu?

Ja, var det inte lite så du tänkte? "Anonymapp för homosexuella.." 
Att de må gå anonymt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder inte facebook, gör mig deprimerad.
kik är ju ganska barnsligt men ah min 12åriga lillasyrra använder d o resten av familjen med. har 1 sån grupp m mamma, min bror o min syster så vi skriver där typ. kan ju då säga att jag använder kik mer än facebook, vetefan vad jag föredrar men m röstade på kik.


   
SvaraCitera