Aviseringar
Rensa alla

killar kan också ha mens!


Ämnesstartare

Tja!Mycket glad
Hatar att alla säger typ att det e jobbigt att "killar äcklad av mens" wtf det finns ju till och med killar som har mens ju! Och sen finns det självklart en och annan cis kille som tycker det e äckligt men dom e bara idioter! Sen säger typ alla att "tjejer får mens" killar kan få mens och vissa tjejer kan inte få mens! Assåpå allvar blir så jävla trött på det  och i den tråden "gratis mensskydd" e de många som undrar "vad ska killarna få för nåt då om tjejerna ska få mensskydd" killarna kan ju ocksåfå mensskydd att ha om dom har mens!


   
Citera

Jag är tjej och är äcklad av mensen , men dom som inte är födda med livmodrar måste ju också få nånting? Annars blir det orättvist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud:
Jag är tjej och är äcklad av mensen , men dom som inte är födda med livmodrar måste ju också få nånting? Annars blir det orättvist

Varför är det orättvist dom har ju redan ett privilegium som är att dom slipper ha mens ju


   
SvaraCitera

FB_IMG_1475850319398.jpg


   
SvaraCitera

pommes045:

Varför är det orättvist dom har ju redan ett privilegium som är att dom slipper ha mens ju

Men vissa av dom kanske vill ha mens? Kunna bära ett barn? Vet väl inte du?


   
SvaraCitera
time
 time

Seriealbumet Kvinnor tecknar bara serier om mens har en del transperspektiv, det är bra att man inte missar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Seriealbumet Kvinnor tecknar bara serier om mens har en del transperspektiv, det är bra att man inte missar det.

Okej bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud:

Men vissa av dom kanske vill ha mens? Kunna bära ett barn? Vet väl inte du?

Men det e ju oftast jävligt jobbigt att ha mens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu får ni ju skriva också


   
SvaraCitera

pommes045:

Men det e ju oftast jävligt jobbigt att ha mens

Men vill du ha ett barn när du blir äldre? Då är det en sak du får ta.


   
SvaraCitera

pommes045:
Tja!Mycket glad
Hatar att alla säger typ att det e jobbigt att "killar äcklad av mens" wtf det finns ju till och med killar som har mens ju! Och sen finns det självklart en och annan cis kille som tycker det e äckligt men dom e bara idioter! Sen säger typ alla att "tjejer får mens" killar kan få mens och vissa tjejer kan inte få mens! Assåpå allvar blir så jävla trött på det  och i den tråden "gratis mensskydd" e de många som undrar "vad ska killarna få för nåt då om tjejerna ska få mensskydd" killarna kan ju ocksåfå mensskydd att ha om dom har mens!

vad är en cis kille ens?


   
SvaraCitera
time
 time

Cetnik99:

vad är en cis kille ens?

En ciskille/cistjej är motsatsen till transkille/transtjej, det är alltså en person som känner sig hemma i det kön han eller hon tilldelats vid födseln. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

En ciskille/cistjej är motsatsen till transkille/transtjej, det är alltså en person som känner sig hemma i det kön han eller hon tilldelats vid födseln. 

Jag e hemma i könet jag har? Jag e trans 


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag e hemma i könet jag har? Jag e trans 

Det är du ju inte om du är trans. 


   
SvaraCitera
time
 time

pommes045:

Jag e hemma i könet jag har? Jag e trans 

Din könsidentitet överensstämmer inte med könet du tilldelades vid födseln om du är trans. En cisperson är född med det kön han eller hon identifierar sig som. Tilldelat kön vid födseln är inte nödvändigtvis samma sak som könsidentitet.


   
SvaraCitera