Aviseringar
Rensa alla

Killar, skulle ni slå en tjej om hon slog er?


Ämnesstartare

vhfaj:

Precis, och killar har högre kapacitet än tjejer.

Ja, i största allmänhet är det så. Och då ska man naturligtvis inte slå tjejer. Men man ska inte slå små klena killar heller.

Man ska som regel inte slåss ö.h.t. om man kan hantera situationen på ett annat sätt utan att sätta sig själv eller andra i fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men nu kommer vi till något intressant! vill för bara på peka att jag inte är för våld mot kvinnor.
men vi män å kvinnor skall vara lika, säger man. men du får inte slå en tjej! då är de ju inte lika? om du bara får slå killar å tjejer får slå en kille men män får inte slå tjejer[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Ja, hit the bitch right back! (Du röstade på detta alternativ)

Har jag redan gjort i princip. Inte slagit, men på krogen en gång så var det en brud som knuffade mig då jag råkade komma för nära henne när jag dansade. Jag blev såklart skitsur och gav henne en rejäl knuff tillbaka så hon flög ända in i scenen. Hennes kompisar slängde då öl på mig och en av hennes killkompisar hämtade vakten som slängde ut mig. Försökte förklara för honom att det var slynan som började, men han ville inte höra på det örat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slå ja, lika mycket som en kille nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Nej, man slår ALDRIG tjejer (Du röstade på detta alternativ)

Enda tillfället jag öht. skulle bruka våld mot någon av det motsatta könet är om jag eller någon annan svävade i livsfara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Tror inte tjejer förväntar sig att killen slår tillbaka om han inte är en riktig tölp.

Precis, det är ju ett bra test för att testa om han är.[y]
Har testat två gånger, med olika resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Tjej, resultat (Du röstade på detta alternativ)

Beror på situation och hur hon slår. Klart som fan jag inte slår tillbaka om hon bara örfilar mig, bara onödigt. Enda anledningen jag skulle slå är om jag vore riktigt förbannad och då gör inte könet någon skillnad.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Självklart skulle jag aldrig slå en tjej. Killar som gör det kan inte vara vid sina sinnes fulla bruk.

det borde väl vara antifeministiskt att göra skillnad på vem jag slår? det är ju inte så progressivt utan bara håller kvar gamla könsroller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Om någon misshandlar mig så försvarar jag mig, nu snackar vi inte om en örfil från flickvännen (inte jag iaf).

Om du blir misshandlad av en tjej är det dags att gå till gymmet.

Spartakus:

Men man ska inte slå små klena killar heller.

Egentligen ska man ju inte slåss alls, men klena killar får se till att träna.

YaBasta:

men vi män å kvinnor skall vara lika

Dagens feministtrend säger så. Jag kallar det konstgjord andning.

Spelman:

Hennes kompisar slängde då öl på mig och en av hennes killkompisar hämtade vakten som slängde ut mig.

Bra gjort, vakt!

Men kolla vad feminismen har gjort med dagens lättpåverkade ungdomar. Helt plötsligt verkar det vara OK att slå tillbaka för att allt ska vara jämställt.

Var fan är världen på väg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Nej, man slår ALDRIG tjejer (Du röstade på detta alternativ)

Gjorde detta en gång på lågstadiet, (utan att hålla tillbaka[cry]) efter att hon petat och irriterat mig i ungefär en kvart. Hon drämde in i väggen och började gallskrika.
Min morsa skrek på mig i flera dagar efter det.
Jag slår aldrig mer en tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Om du blir misshandlad av en tjej är det dags att gå till gymmet.

Tramsigt resonemang. [zzz] Slutar nu svara dig eftersom du verkar trollig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Ja, hit the bitch right back! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slynor ska veta sin plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl på. slår en tjej mig utan anledning hårt i ansiktet eller så, då hade jag knockat henne direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

slår en tjej mig utan anledning hårt i ansiktet eller så, då hade jag knockat henne direkt.

Jag hade blivit jävligt förbannad och skrikit och svurit... och smiskar om situationen tillät. Men inte slagit tillbaka. Aldrig någonsin.


   
SvaraCitera