Aviseringar
Rensa alla

Killar som känner sig hotade av feminismen


Ämnesstartare

vad beror det på?


   
Citera
Jamesy

Det beror på att killar har missförstått feminismens politiska budskap om ett jämställt samhälle. De har fått sig en uppfattning om att feminister vill utesluta männen ur samhället och dominera över dem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De vet inte vad feminism innebär, antagligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antingen så har de missuppfattat den eller så är de bara vidriga


   
SvaraCitera
Jamesy

isola:
Antingen så har de missuppfattat den eller så är de bara vidriga

Sant, det! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att de mer känner att deras mansroll är hotad och eftersom de är så tight fastklistrade till sin mansroll är det som ett hot mot de som personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vissa feminister (kända/populära feminister dessutom) uttrycker sig såhär kanske kan vara en bidragande faktor till att feminism missuppfattas? :s

lady-dahmer-hur-ska-vi-fc3a5-mc3a4n-att-
fannyc3a5strc3b6m.jpg
hata-pojkar.jpg
hata-mc3a4n.jpg


   
SvaraCitera
frukt

Män behöver ge upp en del av de fördelar eller den makt de har i den position de står i och det tar såklart emot när man har växt upp med att ha ordet.

Sen så kan jag tänka mig (läser inte själv) att en del onlineproponenter uttrycker sig rätt så hätskt och jag tycker att ett visst obehag är berättigat när t.ex. kritik inte kan bemötas av saklighet och lugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Att vissa feminister (kända/populära feminister dessutom) uttrycker sig såhär kanske kan vara en bidragande faktor till att feminism missuppfattas? :s

lady-dahmer-hur-ska-vi-fc3a5-mc3a4n-att-
fannyc3a5strc3b6m.jpg
hata-pojkar.jpg
hata-mc3a4n.jpg

Jag tycker inte att några kränkta tjejer som kallar sig feminister och lever i en bubbla är hotande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminismen är en revolutionär ideologi som hotar makten, i det här fallet männen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Feminismen är en revolutionär ideologi som hotar makten, i det här fallet männen.

om någonting är hotande är det snarare andra tävlingsinriktade män och inte kvinnor?


   
SvaraCitera

de vill inte att kvinnor ska förstå hur mycket mer de är till nytta från ett biologiskt perspektiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: om någonting är hotande är det snarare andra tävlingsinriktade män och inte kvinnor?

Tävlingsinriktade män hotar inte hegemonin.


   
SvaraCitera

det skulle nog inte kännas särskilt tryggt för en man att gå ute ensam på kvällen om kvinnor var som "män"


   
SvaraCitera

För tydligen i Sverige ska feministerna hata män. Om du kallar dig feminist och hatar/smutskastar män, är jag ledsen för du är inte feminist bara en hater. 
Och om feminism bara handlade om det de gjorde om i början tror jag det skulle varit mer accepterat.


   
SvaraCitera