Aviseringar
Rensa alla

Killar som kallar killar tjejer för att stärka sin manlighet


Ämnesstartare

Allvarligt talat, det är bara pinsamt när ni indikerar att ni tycker att en kille ser feminin ut genom att t.ex. ställa frågan, "är du en tjej eller en kille?" Det hela är så genomskinligt.

Sure, det finns de som man faktiskt kan undra över. Men om vi räknar bort de extrema fallen nu.

Det räcker oftast med att en kille är smal, har feminina ansiktsdrag, klär sig omanligt/annorlunda etc. för att få den frågan - och då fast det tydligt framgår att det faktiskt är en kille.

Alla som har en någorlunda fungerande hjärna och som hela tiden ska komma med liknande kommentarer gör givetvis bara detta för att de vill styrka sin egna manlighet, är osäkra på sig själva, ogillar vissa sexualiteter, är främlingsfientliga, vill retas för att killen inte är mainstream utan sticker ut eller helt enkelt för att de själva är osäkra på sin sexualitet.

Så nästa gång ni ser en kille som kanske klär sig lite alternativt och har en del feminina drag; tänk efter innan ni skriver. Ni ser att det är en kille, men han är lite feminin. Fine. Låt honom vara det då, han kommer ju knappast ändra sig för er. Uppskatta istället att han vågar vara sig själv utan att censurera sig på grund av de normer som finns i dagens samhälle.

Ni får placera om tråden om ni hittar ett bättre ställe att lägga den på.

Ändrad av Stringburka: Avretarderade titeln.


   
Citera

Är du en tjej eller en kille? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ju en otroligt passande inledning. Ha-ha. Varför övervägde jag ens att människor skulle ta tråden på allvar.


   
SvaraCitera

NEMO:

Varför övervägde jag ens att människor skulle ta tråden på allvar.

någon som gör blondinbella till idol borde verkligen inte tro att något denne säger kommer tas på allvar...någonsin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

någon som gör blondinbella till idol borde verkligen inte tro att något denne säger kommer tas på allvar...någonsin

Att det ska vara så svårt att hålla sig till ämnet.
Om jag nu skulle tycka om blondinbella är det väl min ensak. Det är ingenting du behöver bry dig om och applicera i denna tråden. Dessutom är det inte många här som har seriösa avatarer - så varför skulle jag?
Skärpning.
Och resterande OT-inlägg kommer icke besvararas. Om du så väldigt gärna vill diskutera om blondinbella kan du skicka pm, men räkna verkligen inte med att jag svarar.


   
SvaraCitera

NEMO:

Om du så väldigt gärna vill diskutera om blondinbella kan du skicka pm, men räkna verkligen inte med att jag svarar.

varför i helvete vill jag göra det?

Här är lite OnT för dig då, ditt pladder är tröttsamt och det är även ämnet, att hela tiden höra hur alla duger som de är och allt nonsense är irriterande och falskt.
get over it and yourself


   
SvaraCitera

Vad är frågeställningen/diskussionsunderlaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Vad är frågeställningen/diskussionsunderlaget?

Framgår det inte ganska tydligt? Well, folk kan ju uttrycka sina åsikter om saken och iom att det finns många här på UM som har en tendens att bete sig på det viset kanske de kan förklara sig. Skulle även kunna diskutera vad man kan göra för att dessa killar ska sluta? Ge tips på hur de kan må bra med sig själva och känna sig manliga på andra sätt utan att tvunget kalla killar för tjejer.


   
SvaraCitera

NEMO:

Skulle även kunna diskutera vad man kan göra för att dessa killar ska sluta?

De är ju uppenbarligen mer manliga än de feminina exempel du ger, så vad är problemet egentligen?
Får man inte nämna uppenbara saker längre?


   
SvaraCitera

NEMO:

Skulle även kunna diskutera vad man kan göra för att dessa killar ska sluta?

Frågan är alltså hur man får folk att sluta döma andra efter deras yttre? Svar: det går inte. Det går att motverka dumma kommentarer och förolämpningar, men folk kommer fortfarande att döma lika mycket för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

-

Läs igen, läs rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Frågan är alltså hur man får folk att sluta döma andra efter deras yttre?

Nej, rubriken säger allt. Handlar om varför killar just ska ifrågasätta en killes kön bara för att han har feminina drag. Framgår det inte otroligt tydligt?


   
SvaraCitera

NEMO:

Nej, rubriken säger allt. Handlar om varför killar just ska ifrågasätta en killes kön bara för att han har feminina drag. Framgår det inte otroligt tydligt?

Men var drar vi då gränsen?
Om en kille är intresserad av mode, är han kvinnlig då?
Om en kille sminkar sig, är han kvinnlig då?
Om en kille börjar gå i kjol, är han kvinnlig då?
Om en kille börjar tycka om andra killar, är han kvinnlig då?

Jag kan bara svara för mig själv, och om jag ser en kille som är transvestit klädd i kvinnokläder kommer jag förmodligen att se honom som feminin. Vare sig han har en penis eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

varför killar just ska ifrågasätta en killes kön bara för att han har feminina drag

För att killar med feminima drag har tveksamma kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men sluta vara så tjejig om du inte är tjej[sad]


   
SvaraCitera