Aviseringar
Rensa alla

Killars åsikter om abort


Ämnesstartare

Åtta:

.

Yogi:

är

Jellybeans:

abort.

Jonnybravo91:

tjugo.

OF 5:

mor

Chickfactor:

det.

Majkiie:

tjugo.

Zittam:

abort.

Hell_man:

abort

ankzor:

det.

Blargy:

abort

WhoKnow:

far

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då? vad skulle ni vilja att hon gjorde? Och skulle ni om valet blev abort, varit med?


   
SvaraCitera

aaliicee:

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då? vad skulle ni vilja att hon gjorde? Och skulle ni om valet blev abort, varit med?

jag hade velat att hon skulle göra abort, men i slutändan så är det ändå hennes val och jag skulle acceptera det hon väljer, och ja jag skulle följt med om det skulle vara aktuellt.


   
SvaraCitera

aaliicee:

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då? vad skulle ni vilja att hon gjorde? Och skulle ni om valet blev abort, varit med?

det är ju hennes val, jag hade själv aldrig klarat av att göra en men ifall hon känner att hon inte skulle vilja ha barn så är det väl självklart.

Dold text: tror dock inte jag skulle få för mig att ha oskyddat sex ifall barn inte eftersträvades[rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

aaliicee:

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då? vad skulle ni vilja att hon gjorde?

Jag hade velat att hon gjorde abort. Jag är ganska säker på att jag och hon håller med varandra om att båda ska ha någonting att säga till om när det gäller huruvida man ska göra en abort. Om hon nu helt plötsligt skulle bestämma sig för att hon absolut inte ville göra någon abort så skulle jag givetvis inte tvinga henne, men jag skulle avsäga mig allt ansvar för barnet.

aaliicee:

Och skulle ni om valet blev abort, varit med?

Självklart.


   
SvaraCitera

aaliicee:

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då?

A B O R T


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är för abort, dock är det tveksamt om fjortisar som inte vågar gå till apoteket men ändå har sex utan skydd borde få göra abort, skyll sig själva.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Men selektiv abort är något tveksammare.

Gör det någon skillnad, anledningarna är ju egentligen samma? I båda fallen handlar det ju om att man inte finner att man har möjlighet att ta hand om barnet.

Om man föder ett barn som är fysiskt handikappat så det ligger som en grönsak hela sitt liv tror jag även barnet mår mycket bättre av att slippa ligga och stirra upp i ett tak i år efter år, utan någon som helst möjlighet att kommunicera med omvärlden, till exempel. Dessutom, hur hemskt det än låter, så förstör ju faktiskt ett sådant barn hela föräldrarnas liv.
Och om det handlar om ett downie som föräldrarna inte klarar av att ta hand om mår ju det barnet också väldigt dåligt.


   
SvaraCitera

aaliicee:

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då? vad skulle ni vilja att hon gjorde?

Abort snarast möjligt.

aaliicee:

Och skulle ni om valet blev abort, varit med?

Definiera "varit med"?


   
SvaraCitera

framtidstron:

Gör det någon skillnad, anledningarna är ju egentligen samma? I båda fallen handlar det ju om att man inte finner att man har möjlighet att ta hand om barnet.

Jag tänkte mer på selektiv abort på kön, jag tycker att det är okej om de har fysiska handikapp.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Jag tänkte mer på selektiv abort på kön, jag tycker att det är okej om de har fysiska handikapp.

aaha, ja det är ju en helt annan femma!


   
SvaraCitera

aaliicee:

Men vad skulle ni tycka om eran flickvän blev gravid då? vad skulle ni vilja att hon gjorde?

Abort såklart.

aaliicee:

Och skulle ni om valet blev abort, varit med?

A.


   
SvaraCitera

Hell_man:

Det är alla kvinnors rättighet att få göra abort

Det är alla bebisars rättighet att få leva.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Det är alla bebisars rättighet att få leva.

Jo, men nu råkar det ju vara så att man skiljer på bebis och foster


   
SvaraCitera

Gör abort på sperma varje dag [cool]


   
SvaraCitera

Hell_man:

Jo, men nu råkar det ju vara så att man skiljer på bebis och foster

Nja, men typ ingen skillnad på innan de kommer ut och efter de kommit ut ju.


   
SvaraCitera