Aviseringar
Rensa alla

Kille, 16, vilken sexualitet?


Ämnesstartare

Jag är en kille på 16 år och går första året på gymnasiet. Det är flera som har frågat mig om jag är bög, på ett snällt och undrande sätt. Jag har alltid sagt nej eftersom jag skälv ser mig som hetro. Inte för jag är den mest maskulina killen men jag anser inte heller att jag är särskilt feminin. Och jag har främst umgåtts med tjejer och mest på grund av att dem är mognare och roligare. 

Problemet är att ett flertal gånger när jag har börjat känna en ny kill-kompis har jag något i mig som får mig att känna mig tom och ett behov att vara med den personen, som att den personen skulle kunna fylla det som saknas i mig. Jag är osäker vad det är, och om det är så att jag är kär? Detta har hänt ett flertal gånger sen 2 år tillbaka. Det kan kanske då menas med att jag är homosexuell  vilket jag absolut inte vill vara. (inte för jag har något emot homosexuella, min 6år äldre bror är homosexuell) Jag är inte häller rädd för vad andra skulle tycka om jag kom ut med att vara bög. Men jag vill inte vara det för när jag blir äldre och har jobb vill jag ha en tjej med ett barn som är från våra gener. Jag har också varit skeptisk och skyllt på att det säkert är puberteten, och jag hoppas på det men mer och mer tyder på att det inte är anledningen.

Jag har kollat mycket på andra trådar men där får man bara meningslösa svar om att det inte är fel att vara homosexuell från någon 50+ käring. Därför vill skulle jag vara väldigt tacksam om ni skulle vilja säga vad ni har för erfarenhet om er sexuella läggning.

Men främst skulle jag vilja att någon annan kille i min ålder som har funderat i samma banor eller någon annan som är homo/bi kontaktar mig på meddelanden, känner att jag bara måste snacka med någon om det här för att jag ska få det mer klart för mig. Tack på förhand. 

kika gärna mig, fråga på meddelande.

(Detta är inte en tråd där jag är ute efter ett förhållande, endast för jag skälv ska kunna få klarhet i mitt liv)

Inga negativa komentarer tack


   
Citera
Ämnesstartare

Kolla på gayporr och se om du får stånd! BlinkMen du kanske är bisexuell? Attraheras du till tjejer? Det är inget ovanligt att vilja vara med sina vänner och känna "tomhet", men vem vet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara för man är feminim som pojke betyder det nt man är bög lol 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha bög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:
hahaha bög

Hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kultur:

Hahah

hahah tyckte du också det var jättekul?? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

hahah tyckte du också det var jättekul?? 🙂

Varför skriver du så? För att svara på din fråga som jag inte vet om den är seriös eller sarkastisk eller whatever: Jättekul är väl att överdriva. Brukar inte direkt skriva "hahah" om saker jag tycker är jättekul. Lite småkul kanske eftersom han inte menade illa utan drev lite med killen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kultur:

Varför skriver du så? För att svara på din fråga som jag inte vet om den är seriös eller sarkastisk eller whatever: Jättekul är väl att överdriva. Brukar inte direkt skriva "hahah" om saker jag tycker är jättekul. Lite småkul kanske eftersom han inte menade illa utan drev lite med killen. 

jag frågade om du tyckte samma bara :ss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

jag frågade om du tyckte samma bara :ss

Okej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det är helt upp till personen hur han/hon identifierar sig. Många vill inte "erkänna" att de är homo/bi för att det bara känns konstigt. Samhället försöker få oss hetro och då kan det vara svårt att bryta strömmen. Jag minns hur det kändes när jag va ung (haha när jag va 11) då jag försökte bli hetro och städa bort det "bögiga" i mig. Men efter typ 1 år sedan så fattade jag att det inte gick och då accepterade jag mig själv och det tror jag är dt viktigaste, för att om du är självsäker själv så är ju problemet löst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sebbe97: Problemet är att ett flertal gånger när jag har börjat känna en ny kill-kompis har jag något i mig som får mig att känna mig tom och ett behov att vara med den personen, som att den personen skulle kunna fylla det som saknas i mig.

Jag är en av de som inte tror att någon annan människa kan fylla tomrummet i en själv. Tomrummet man känner brukar betyda att man förnekar en del av sig själv och därför inte känner sig hel.

Vilket kön dras du till rent sexuellt?


   
SvaraCitera

det lättaste sättet att hantera osäkerhet på sin läggning är att inte tänka på det överhuvudtaget. det kan vara svårt att hitta en läggning som man passar in i.
fokusera bara på den du är kär i för tillfället/den du vill ligga med. 

jag har vänner som ser sig själv som hetero fast som varit kära i personer av samma kön. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag är en av de som inte tror att någon annan människa kan fylla tomrummet i en själv. Tomrummet man känner brukar betyda att man förnekar en del av sig själv och därför inte känner sig hel.

Vilket kön dras du till rent sexuellt?

Jag tror egentligen också att ingen annan människa kan fylla ett tomrum. Jag kan onanera till både gay & hetro porr men det är oftast bäst med hetroporr... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh men vännen 🙁 du behöver inte stressa dig fram till något svar på frågan om din sexualitet. ingen ska tvinga dig definiera den, och du ska inte heller hetsa fram det. du behöver inte sätta en etikett på din sexualitet, och framförallt inte när du känner dig såhär förvirrad. se det bara såhär: sexualitet utvecklas, förändras och du är i en ålder där hormoner påverkar en del. jag har själv funderat mycket över min sexualitet, ett tag när jag var yngre drömde jag lesbiska drömmar och var övertygad om att jag var lesbisk. tände på tjejer osv. men sedan blev jag kär i en kille, och saker förändrades. men man kan inte bara utesluta det ena eller det andra - attraktion och sexualitet behöver liksom inte vara definitivt, det är inte svart på vitt alltid. så slappna av. gå inte omkring och försök definiera din sexualitet, se den bara som... ja - sexualitet. den behöver inte vara definitiv, den bara är. så länge du själv känner dig bekväm i en sexuell situation (t ex om du onanerar till hetero/homoporr, om du är intresserad av en kille/tjej) - så är det HELT OKEJ. känn inte att du ska behöva "välja sida" eller definiera det. låt det bara vara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sebbe97: Jag tror egentligen också att ingen annan människa kan fylla ett tomrum. Jag kan onanera till både gay & hetro porr men det är oftast bäst med hetroporr...

Det är bäst att så som flera skriver inte tänka så mycket på det. Jag skulle gissa att du är bisexuell där kanske den heterosexuella biten står för 60-70% och den homosexuella för 30-40%. Det är ingen mening att dela in det i fack när det egentligen inte existerar sådana uppdelningar. Vissa är bara homosexuella, vissa är bara heterosexuella, vissa är 50-50, andra är 70-30 o.s.v. Det är steglöst, finns inga ramar och gränser.


   
SvaraCitera