Aviseringar
Rensa alla

Killkompisar bättre än Tjejkompisar?


Kompisar är en myt.


   
SvaraCitera
elinc

Septemberflickan:

Är det fler tjejer än jag som känner igen sig? och varför är det så?

Jag går i en klass med typ 20 killar och två andra tjejer. Så nu umgås jag endast med killar i skolan, och till skillnad från i nian, då vi var ett gäng på 6 tjejer som alltid var tillsammans, så finner jag att det är sjukt mycket lättre att umgås med killar [smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Överlag trivs jag också bättre med killar än tjejer, men jag har väl ungefär lika många kill- och tjejkompisar.
Har lättare att slappna av bland killar, behöver inte jämföra mig med andras utseende och bla bla. Om jag inte hade en så läskigt dålig självkänsla hade det kanske varit annorlunda.
Har lättare att träffa okända killar än tjejer, och de tjejkompisar jag har är ganska oytliga och så. Jag vet inte. Tål inte folk som bara känns som skal, och det känns som om det oftare är tjejer än killar som är sådana.


   
SvaraCitera

Septemberflickan:

och varför är det så?

De allra flesta killar har bättre karaktär, än vad tjejer har och de blir inte lika avundsjuka på varann som tjejer kan bli. [confused]


   
SvaraCitera

Jag har alltid sett det så.
Tjejer snackar massa skit och har en tendens att ogilla mig


   
SvaraCitera

kebu12:

inte så konstigt, tjejer är ju asjobbiga[shake]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

inte så konstigt, tjejer är ju asjobbiga

kebu12:

inte så konstigt, tjejer är ju asjobbiga

Käften, ni älskar mig båda två[no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Käften, ni älskar mig båda två[no-no]

Haha!


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Haha!

men sant[mad]


   
SvaraCitera

isola:

men sant[mad]

Jasså? [shake] Nu drar jag! Kommer tillbaka på söndag.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Jasså? Nu drar jag! Kommer tillbaka på söndag.

men vaddå, lämnaru mig?![cry]


   
SvaraCitera

elinc:

Jag går i en klass med typ 20 killar och två andra tjejer. Så nu umgås jag endast med killar i skolan, och till skillnad från i nian, då vi var ett gäng på 6 tjejer som alltid var tillsammans, så finner jag att det är sjukt mycket lättre att umgås med killar

en femma på att minigymnasietid kommer se ut som din ungefär.


   
SvaraCitera

Septemberflickan:

Är det fler tjejer än jag som känner igen sig? och varför är det så?

Japp, killar är så mycket bättre! [y] Fast det finns ju bra tjejkompisar, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Varför trivs du bättre med killar?

Det är det jag har funderat över ett tag, varför det är så..? köntyp ska ju inte ha betydelse egentligen. Men det har det verkligen. Jag antar att jag känner att jag kan mer vara mig själv och har inte samma "krav" på mig när jag är med killar.


   
SvaraCitera

Septemberflickan:

Det är det jag har funderat över ett tag, varför det är så..? köntyp ska ju inte ha betydelse egentligen. Men det har det verkligen. Jag antar att jag känner att jag kan mer vara mig själv och har inte samma "krav" på mig när jag är med killar.

Fast att kön inte skulle ha någon betydelse stämmer ju i regel inte.


   
SvaraCitera