Aviseringar
Rensa alla

Killkompisar


Ämnesstartare

Har alltid haft massor av killkompisar och kommer antagligen alltid att ha det.

Många av mina tjejkompisar säger att de är avundsjuka på mig för att jag har så många killkompisar och att de skulle bli skrattade åt om de frågade killarna i klassen om de ville med och åka skidor i helgen som ett exempel. Jag har aldrig upplevt att tjejer blir särbehandlade av killar, i alla fall har aldrig jag blivit det, och jag undrar bara om det är så för majoriteten av tjejer.

Är det ovanligt för en tjej att ha mycket killkompisar som behandlar henne som en av dem, asså som om hon också vore kille? Skriv vad ni tycker! Vanligt/Ovanligt/Har ingen aning


   
Citera
Ämnesstartare

E la vanligt, brukar la va så. Kanske ser på dem lite annorlunda men behandlar dem samma:)

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Är det ovanligt för en tjej att ha mycket killkompisar som behandlar henne som en av dem".
   Asså det beror ´la på hur polarna är, alla är ju olika, men det får nog vara hyfsat vanligt i sådana fall då man gör mycket grejs ihop och du hänger med som minoritet i en grupp av majoritet av killar. Därför finns stor chans att det behandlas om dig som troligen mer som en av dem.
  Annat kan det vara om det är kanske 40/60 i en grupp som hänger ihop, då kanske det är mindre på så sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d betyder att du e cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ne har också killkompisar,  alla över 14 har nog d. Inga problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de lugnt om du 1000000 kille kompisar 


   
SvaraCitera
mynona

Det är nog mer av ett åldersfenomen, som kukoxo hävdar, dvs - 13-14åriga tjejer kanske mest håller sig till andra tjejer (och dito), vad vet jag, men blir man äldre och börjar fatta hur lite roll kön spelar och väljer vänner utifrån egenskaper i ställer avdramatiseras allt sådant och det är nyttigt. Kort sagt, det är bara bra att strunta i könet och nyttigt eftersom man lär sig hur lite skillnad det egentligen finns på djupet. allt är som det ska. 

Och nej; som tjej behöver man inte vara "killig" för att behandlas lika av killar alls, men tyvärr så är det ofta nödvändigt att "sätta sig i respekt". Det behöver man inte vara killig för att göra, men om man nu är "killig" så kan man nog automatiskt bli mer respekterad än om man inte är det. 


   
SvaraCitera
reben

oxo mest haft killkompisar jätte bra jätte mkt uppmärksamhet = )


   
SvaraCitera