Aviseringar
Rensa alla

Kioskrånet


utror
Ämnesstartare

Jag stod vid containern bakom den lilla kiosken jag andades tungt och kollade runt omkring mig. Blicken stannade hos John, min bästa kompis sen ettan. Han var lika nervös som jag själv. John tog ett djupt halsbloss från ciggen, väntade några sekunder innan han andades ut röken. Jag gjorde samma sak. Jag brukar inte gilla att röka, men den här gången var det underbart. Jag vände blicken snabbt, gömde den halv-rökta cigaretten och blev genast rädd. Jag kände en stor lättnad när jag såg att det var Joakim och tog ett till bloss från ciggaretten.
– Okej, det är dags… Sa han. Jag känner inte Joakim så bra, men han är schysst och fixar cigaretter.
– Har han stuckit? Frågade jag.
– Nej men han kan inte göra ett fucking skit! Röt Joakim.
– Men hans brorsa kommer fan döda oss! Skrek jag!
– Han är inget, han fick ju fan rå-stryk av den där fittan Adhi. Skrattade John och fimpade cigaretten. Jag orkade inte fimpa min och bara kastade den på marken.

Jag skakade nervöst när vi gick in i kiosken. John och Joakim stannade.
– Okej John, gå bort och fixa godis. Linus, du hänger med till kassan, och när jag viskar nu, bara plocka på dig ciggs, snus, allting. ’kej? Viskade Joakim tyst. Jag och John nickade och han släpade sig fram till godishyllan. Vi gick så diskret vi kunde. Jag öppnade fickorna när jag ställt mig vid tobakshyllan.
– NU!! Skrek Joakim och snabbt tog fram en pistol och riktade den hotfullt mot killen i kassan. Han höll i en Colt 45-pistol. Jag kände igen den från historian igår.
– Lyssna nu jävla noga annars skjuter jag av hjärnorna på dig! Röt Joakim. Jag stod fryst och kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder.
– Vafan! Stå inte där o böla, TA! Skrek han åt mig. Jag torkade bort tårarna och plockade fickorna fulla med snus, cigaretter och några tändare.
– SKYNDA!! Skrek han. Jag ökade takten tills fickorna var fulla.

Jag nickade åt Joakim och sedan sprang jag ut ur kiosken så snabbt jag kunde. Jag stannade inte förens vi kommit fram till containern. John kom springande, också fickorna var fulla. Han stannade vid mig. Sist kom Joakim. Vi stod alla tre och pustade, sen började Joakim skratta.
– Fy fan va’ bäst vi var! Tjoade han.
-Tänd en cigg åt mig Linne. Fortsatte han. Jag gjorde som han sa, tände en till honom, en till mig och gav en till John.
-Men asså vafan tänker du med? Vi skulle ju för i helvete inte råna stället! Vi skulle ju bara snatta! Klagade jag.
- Jamen vafan, nu fick vi lite cash också. Skrattade han.
-Okej men Joakim, tar du hand om grejorna, jag måste dra. Sa jag och gick långsamt Hemåt.

Jag vaknade nästa morgon och kollade runt snabbt i mitt enkla tonårsrum. Jag kände en stor klump i magen då mamma ropade på mig, hon lät arg. Jag tog ett djupt andetag och tog cigarettepaketet som låg under kudden och gömde det i översta byrålådan. Jag tog snabbt på mig kläder. Mamma ropade igen. Jag sprang nerför trappan gick in i köket. Mamma satt i köket, hon såg väldigt bekymrad ut.
-John har åkt in i häktet. Sa hon. Jag blev jätteförvånad. John var ju den som inte blev sedd.
-Vad hände? Frågade jag.
-Vet inte, hans pappa sa inte varför. Mumlade mamma.
-Vet du något om detta Linus? Frågade hon mig. Jag tog ett djupt andetag och berättade allt. Jag berättade om hur jag brukar sno cigaretter från henne, hur jag och de andra tänkte sno från kiosken men det övergick till rån. Mamma nickade och lyfte telefonen, och slog in ett nummer och ringde. Jag vet inte vart men det stod i tidningen att en 17-årig pojke åkt i fängelse och en 15-årig pojke släpptes från häktet. Nästa dag satt jag och John och tog varsin cigarette…

TO BE CONTINUE…


   
Citera
Ämnesetiketter

utror:

TO BE CONTINUE…

hahaha åh vilket avslut [love][love][love]


   
SvaraCitera
utror
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

hahaha åh vilket avslut

Jupp, var längesen jag skrev den... Och har inte orkat fortsätta...


   
SvaraCitera

utror:

Jupp, var längesen jag skrev den... Och har inte orkat fortsätta...

tnkr mest på

utror:

TO BE CONTINUE…

grammatiskt sett, med endast versaler. Det var passande [smile]


   
SvaraCitera