Aviseringar
Rensa alla

KISSIES OCH DESSIES BLOGG hade virus, är nu orolig


Ämnesstartare

--------------------------------------------------------------------------------
[Översätt]
16 Kommentarer
Varning…
Självklart ska ni besöka Dessies och Kissies bloggar. MEN INTE NU.
Båda två har en trojan (virus) som smittar era datorer i sina startsidor.

Bara en varning i all vänlighet. Hoppas deras managers/datatekniker får ordning på det snart.

Detta är INGET SKÄMT utan allvar. Besök där sker just nu på egen risk… Datavirus är inte att leka med.

Update: Till alla som dels undrar hur jag vet att det är så och dels undrar om varför dom inte fått/märkt något så kan jag berätta att min manager har koll på såna saker och bevakar min blogg och andra för att upptäcka såna hot. Många av er med uppdaterade antivirusprogram kan inte ens besöka sidorna för att antivirusprogrammen stoppar er. Andra kan komma in och märker ingenting, men det kan mycket väl betyda att ni blivit smittade. Det är inte alltid lätt att märka, utan det gör bara så att andra kan komma åt din dator, se allt du gör, skriver och sparar på datorn. För en del märks det genom att datorn blir seg och börjar uppföra sig märkligt.

Själv har jag en Mac som jag jobbar med nu och den är inte mottaglig för just den här typen av virus/trojan (men Mac KAN få virus).

För Kissies och Dessies, eller snarare kanske mest för alla er som läser deras bloggar, hoppas jag att dom tar detta på allvar och rensar bort eländet från sina bloggar.."

jag besöker alla deras bloggar dagligen.. men det har inte fungerat för några dagar sedan eftersom mitt virus " skydd" har sagt emot.. men nu har varningen upphört & jag besöker bloggarna som vanligt, kan jag ändå ha fått viruset.. ? eller varnar min dator för virus ända tills det upphör.. ?


   
Citera

va


   
SvaraCitera

huh?


   
SvaraCitera

Om du en gång fått virus så kan du omöjligen veta om du har det kvar om du inte installerar om hela operativsystemet och gör dig av med alla körbara filer.


   
SvaraCitera

Här finns en tråd om virus du bör läsa INNAN du postar trådar om dessa.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=234500


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera