Aviseringar
Rensa alla

Kiting![bigcheers]


Ämnesstartare

De flesta av oss har under någon dag av våra meningslösa och hemskt roliga liv flugit en drake. Det kan ha varit en liten plastpåse me pinnar eller en lite finare modell köpt på ICA nära eller någon annan liten butik. Vissa finner detta roande vid en viss ålder och andra gör det en dag av sina liv och plockar aldrig upp det där snöret igen för att se en liten pappersbit flyga till väders. [censur]

Själv har jag flugit lite smådrakar vart och vartannat år under mitt liv. Det började med den enkla tallriksmodellen men blev snabbt tvålinors drakar som man kunde styra och göra härliga manövrar med.[cute]

Nu till hur detta är aktuellt!
För ett år sedan började jag fundera över möjligheterna som skulle öppna sig om man köpte en lite finare, lite fetare powerkite! Nu har det blivit verklighet!

Jag köpte en två och en halv kvadrats trainer IMP från OZONE via en butik i stockholm. När jag kom hem till kära linkeboda så bar det av och flyga men vinden var lite för svag.

Så vi oerfarna drakflygare drog fram "THE BEAST"[bigcheers]
Ni förstår att när jag hade varit uppe i 08 regionen hade jag plockat upp en lite större drake från min kusins far[cute]
En 17 kvadratmeters uppblåsbar depower drake! Vinden var knapp så vi tänkte "äsch vafan... det kan ju inte gå så illa..."
Oj vad vi hade fel! När draken var en 2 meter uppe i luften av dess 25 möjliga meter så låg jag på marken glidandes mot vägen 250 meter bort i en jävla fart! turligt nog fick vi den att störta!

Idag har jag dock upplevt något helt otroligt! Idag har jag och min vän Mickwald här på UM taig våra första 1-2 metershoppen med den nya draken jag har. [bigcheers]
Det har blåst i 8 m/s här nere och det har varit gott och väl för att få oss att rammla och tjoa!

Nedan följer ett par härliga videos från olika powerkite evenemang![cute]

Hoppas ni får samma härliga känsla när ni ser det som jag gör[cute]

Denna handlar om Kitesurf!

Denna är lite buggy åkning[cute]

Denna handlar om Snowkite! Det jag väntar på just nu[rolleyes]


   
Citera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

tuben

nja kanske inte riktigt så[rolleyes]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

nja kanske inte riktigt så[rolleyes]

men det är roligt [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

men det är roligt [blush]

Jo det vore något att prova[y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

men det är roligt [blush]

jo.. BBT är roligt.. men att släppa efter baren för att i powerzone dra den till sig, få full kraft och flyga 15 meter, ca 1m upp i snitt är grymt mkt häftigare [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mickwald:

jo.. BBT är roligt.. men att släppa efter baren för att i powerzone dra den till sig, få full kraft och flyga 15 meter, ca 1m upp i snitt är grymt mkt häftigare [cool]

I must agree!
[party]


   
SvaraCitera

Ser skitcoolt ut 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ser skitcoolt ut 😀

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tillägg![rolleyes]


   
SvaraCitera

Snowkite ser fett nice ut! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Snowkite ser fett nice ut! [cool]

3:33 börjar det på riktigt
sitter o ser atm[rolleyes]


   
SvaraCitera

Va ute och hade roligt idag ^^


   
SvaraCitera
Spyro

ajaja najs vi ses en dag[no-no]


   
SvaraCitera