Aviseringar
Rensa alla

Klåda, vad kan det vara?!


Ämnesstartare

Jag har under en lång tid haft oregelbunden klåda i underlivet. Vissa dagar kliar det inte alls, vissa dagar kliar det hela tiden. Har bara antagit att det varit svamp och har sedan kört med hemmakurer, såsom fil osv. (Har tidigare testat receptfria mediciner från apoteket sominte hjälpt mig alls!). Men de här hemmakurerna verkar inte heller hjälpa. Nu när jag kollar ser jag eksemliknande utslag på inre blygdläpparna (där det också kliar mest). Känner jag innuti kan jag känna knotter där också. Kan man verkligen ha eksem "där nere"? Kan man ha dessa eksemliknande utslag vid svamp? Storvägrar att gå till UM. Verkligen storvägrar. NÅGON SOM VET VAD DET KAN VARA?


   
Citera

Ring vårdscentralen eller sjukvårdsupplysningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag chansar vilt på att en läkare har bättre koll på vad som är fel än vad UM har [rolleyes]


   
SvaraCitera

Troll i trumpeten är [n]


   
SvaraCitera

Klamyda, svamp lr ngt. Gå till ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera

eftersom du är tjej är det säkert något slamp-relaterat[shake]


   
SvaraCitera

alltså, brukar det här hända efter och under mens? Jag säger som tv-reklamen: pH-balansen rubbas vid mens och då kan det börja klia (det gör det för mig typ varje gång). Man kan tvätta med intimtvål, vatten eller köpa Lactal. Annars, gå till UM!


   
SvaraCitera

Skulle gissa på svamp. Och "hemmakurer" botar oftast inte svamp utan är mest förebyggande. Gå till um och låt någon gräva runt lite!


   
SvaraCitera

Obs använd INTE intimtvål, det gav mig svamp :@ tvätta med barnolja eller olivolja. Oljan håller vatten borta och svamp gillar fuktig miljö. Intimtvål kan sabba om du redan har svamp och göra det mycket värre.


   
SvaraCitera

men det blir väl inte knottrigt om man har svamp?


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

eller olivolja.

Har du med dig flaskan med olivolja i duschen?
(du köper säkert en speciell flaska att ha där och tar kanske inte den ifrån köket, men i min övertrötthet så fnissade jag åt att ta med den och ställa tillbaka sedan i köket)


   
SvaraCitera

isola:

Har du med dig flaskan med olivolja i duschen?

kletar in efter jag duschat. Eller så häller jag i det i ett glas som jag tar med mig in [wink] Eller använder barnolja eftersom det är smidigare flaska [crazy]

Ehehehe har faktiskt en honungsflaska i duschen och en flaska med äpplecidervinäger. [blush]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Ehehehe har faktiskt en honungsflaska i duschen och en flaska med äpplecidervinäger. [blush]

Din pappa undrar ej vrf? [blush]
Gissar på att det är till håret.


   
SvaraCitera

isola:

Din pappa undrar ej vrf?

Honungen är faktiskt hos Bob, men brukar ta med mig honungsburken från skafferiet hos pappa [blush]

Och jo, han var lite skeptiskt tills jag förklarade att det var till håret. Då tyckte han bara att jag var omständig [crazy]


   
SvaraCitera