Aviseringar
Rensa alla

klängsläkt


Ämnesstartare

mamma lämnade av mig hemma hos mig för mindre än ett dygn sedan, jag har legat på balkongen och mediterat/fantiserat/läst engelska böcker hela dagen och lämnat mobiltelefonen i mitt sovrum. Nu tänkte jag att jag skulle kolla telefonen. har nio missade samtal och två sms fullproppade av oro.

Jagär en skötsam dotter och mamma har aldrig tidigare haft anledning att oroa sig. Så varför känner de fortfarande ett så hysteriskt stort behov av att ha kontakt med mig hela tiden? Jag tänker, ett dygn i mitt hem. Inte ens det kan jag få. Så blir de JÄTTEARGA om jag inte svarar och tycker att "MEN DUMMA FLICKA HA LJUD PÅ MOBILEN".

Så ja. Vad gör jag för att mamma och mormor ska bli lite mindre klängiga? OBS att jag alltid svarar när jag hör telefonen, men som sagt. Ligger den inomhus ochj jag är ute så är det svårt, men den ursäkten godtas inte.


   
Citera
Ämnesstartare

Aw. Du är ju deras bebis, de har ju ingen annan. Blir nog så då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aw. Du är ju deras bebis, de har ju ingen annan. Blir nog så då.

Du hjälper inte.
OM det inte framgick av trådstarten: Hjälp mig få dem lite mindre klängiga, tex låta mig vara ifred ett dygn.

Hade jag inte fått syn på telefonen då jag gjorde det planerade de att mormor skulle åka hit och leta efer mig, i lägenheten och ja, hela staden. Jag är ju ändå liksom inte så liten längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Hade jag inte fått syn på telefonen då jag gjorde det planerade de att mormor skulle åka hit och leta efer mig, i lägenheten och ja, hela staden. Jag är ju ändå liksom inte så liten längre.

Låter jobbigt. Du har väl pratat med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Låter jobbigt. Du har väl pratat med dem?

ja. Det brukar låta ungefär "MEN HUR SVÅRT ÄR DET ATT SVARA I TELEFONEN FATTAR DU INTE ATT VI BLIR OROLIGA FÖR DIG". Varpå jag faktiskt inte förstå att de blir oroliga för mig. Liksom.......................... Nä. Jag är ju skötsam och typ drömdotter så fattar inte varför de är så oroliga av sig, blir ju ledsen av att aldrig kunna leva upp till förväntningar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

.. Nä. Jag är ju skötsam och typ drömdotter så fattar inte varför de är så oroliga av sig, blir ju ledsen av att aldrig kunna leva upp till förväntningar osv.

Galet. Ja du är verkligen en sådan, tänkte på det förut. Du får vara min surrogatdotter om du vill. Lovar att bara ringa och säga konstruktiva kärlekssaker, typ.
Prata med dem lugnt och sansat igen och säg att de inte får panika såfort det gått en dag utan kontakt då de faktiskt uppfostrat dig till en bra och förnuftig tjej som inte ger sig iväg på konstiga äventyr med skumma farbröder etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tips vore ett ta det med dem och inte med UM.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ett tips vore ett ta det med dem och inte med UM.[zzz]

Jag har talat med dem lugnt och sansat flera flera gånger och jag vet inte vad jag ska göra, därför vänder jag mig till flera ungdomar för att få synpunkter och tips på hur jag ska nå fram till dem.

Döm inte så fort herr [zzz].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Galet. Ja du är verkligen en sådan, tänkte på det förut. Du får vara min surrogatdotter om du vill. Lovar att bara ringa och säga konstruktiva kärlekssaker, typ.

åh! [love]

isola:

Prata med dem lugnt och sansat igen och säg att de inte får panika såfort det gått en dag utan kontakt då de faktiskt uppfostrat dig till en bra och förnuftig tjej som inte ger sig iväg på konstiga äventyr med skumma farbröder etc.

ågu. Ja. Får göra. men ser inte varför detta samtal skulle göra någon skillnad när de tidigare inte verkat nå hela vägen fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

men ser inte varför detta samtal skulle göra någon skillnad när de tidigare inte verkat nå hela vägen fram.

Förhoppningsvis så tänker de på att du har rätt, att du kontaktar dem på en gång när någonting hänt och att du trots allt är en stor tjej nu som inte behöver kollas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sa till min mor: SLUTA RING HELA JÄVLA TIDEN DU KVÄÄÄVER MIG!!!!

Och så slutade hon ringa hela tiden [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Förhoppningsvis så tänker de på att du har rätt, att du kontaktar dem på en gång när någonting hänt och att du trots allt är en stor tjej nu som inte behöver kollas.

de tänker så ja. Fram tills nästa gång de av okänd anledning blir oroliga för att jag inte hört av mig de senaste fem timmarna och börjar ringa som tokar... [smile]
Åh, bittersweet. Vet ju iaf att jag betyder mycket för dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag sa till min mor: SLUTA RING HELA JÄVLA TIDEN DU KVÄÄÄVER MIG!!!!

Och så slutade hon ringa hela tiden [crazy]

törs inte säga så till min mamma, skulle få så dåligt samvete. Vill komma på en fredlig lösning!!!
Var är victor när man behöver honom.


   
SvaraCitera

Dom är väl såpass vana vid att du alltid svarar att de får panik och tror det värsta när du inte gör det är min tanke. Men låter väldigt jobbigt, du ska ju inte behöva ha dom i bakhuvudet hela tiden.

Men se till att inte hamna i försvarsposition när ni snackar om det, förklara bara hur det är och de får acceptera det bäst dom vill typ. Jag menar, bättre ta det nu än att ha dom hängandes över dig när du flyttar hemifrån t.ex. De måste ju ändra sin inställning och de verkar ju inte göra det "frivilligt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donald Duck:

bättre ta det nu än att ha dom hängandes över dig när du flyttar hemifrån

har flyttat hemifrån <3

men tog upp det med mamma igen och sa att jag känner mig förolämpad av att de inte litar på mig alls, trots att jag aldrig gör dumma saker. Hon höll med och sa att det var mormors "fel" för att hon började hitta på möjliga scenarion. Vad jag vill ha sagt är, för den här gången löste det sig utan så mycket drama.


   
SvaraCitera